انعقاد تفاهم نامه مشترک  برنامه ملی ثبت سرطان در ایران

 تفاهم نامه مشترک میان معاونت بهداشت ، معاونت درمان و معاونت تحقیقات و فن آوری وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی در خصوص « برنامه ملی ثبت سرطان در ایران » منعقد شد.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر علی قنبری مطلق رئیس اداره سرطان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تفاهم نامه «برنامه ملی ثبت سرطان در ایران» با هدف توسعه و تقویت برنامه ملی ثبت سرطان مبتنی بر جمعیت در ایران با هدف ارتقای برنامه ملی ثبت سرطان موجود، حفظ کیفیت آن و توسعه ثبت جمعیتی آماده شده است تا با جمع آوری و انتشار آمار دقیق و معتبر از سرطان ها در سطوح ملی و استانی به افزایش امید به زندگی و کیفیت زندگی بیماران از طریق نظام ارایه خدمات سلامت یاری رساند.

وی افزود: در این راه انسجام مبادی تصمیم گیری، اجرا، نظارت و ارزیابی همه فعالیت های مرتبط با ثبت ، مستلزم همکاری معاونت های ذیربط در وزارت بهداشت ،درمان و آموزش پزشکی بود.

رئیس اداره سرطان وزارت بهداشت اظهار داشت: این تفاهم نامه مشترک میان معاونت بهداشت، معاونت درمان و معاونت تحقیقات و فن آوری وزارت بهداشت منعقد گردید و به تایید وزیر بهداشت رسید و جهت اجرا به دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی سراسر کشور ابلاغ شد.

وی در پایان گفت : دبیرخانه این برنامه دراداره سرطان دفترمدیریت بیماری های غیرواگیر مستقر شده و تمامی فعالیت های مرتبط با توسعه برنامه های ثبت سرطان در سطح کشور تحت مدیریت آن واحد انجام خواهد شد.

701

کد خبر: 713219

وب گردی

وب گردی