مراسم بزرگداشت هفته پژوهش و تجلیل از پژوهشگران برتر دانشگاههای شهرستان بوکان

مراسم بزرگداشت هفته پژوهش با حضور فرماندار شهرستان بوکان، امام جمعه،روسای دانشگاه‌های شهرستان بوکان و جمع کثیری از اعضای هیأت‌ علمی دانشگاه‌هاشهرستان و دانشجویان در سالن سیمرغ شهرستان بوکان برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز؛ در ابتدا احمد رحمانیرئیس آموزش و پرورش شهرستان بوکان در این مراسم ضمن عرض خیر مقدم و خوش آمد گوییبه مهمانان ، ضمن گرامی داشتن هفته پژوهش و هفته وحدت گفت : هیچ توسعه ای بدون تحقیق و پژوهش پایدار نخواهدبود و پژوهش و پژوهشگری در طول تاریخ بشری همیشه بوده و استمرار پیدا کرده است.

وی در ادامه گفت : امید است با استمرار اعتدال گرایی شاهد اصلاح ساختارهایمدیریتی و آموزشی و نهاد های دولتی دولت تدبیر و اخلاق مدار باشیم.

سپس در ادامه جمال خسروی فرماندار شهرستان بوکان اظهارداشت: ما بایددر حوزه پژوهش، فضائی را برای بهره‌مندی از دانش و توان علمی دانش‌آموختگان فراهمکنیم و محیطی مستعد را برای جذب ایده‌های نوآورانه و تقویت خلاقیت‌های فکری اندیشمندان‌مانمهیا کنیم.

خسروی افزوود : در دهه 80 به بعد دانشگاه به مرکزی برای کسب مهارت وکارایی تبدیل شد.

خسروی گفت : نباید هفته پژوهش فقط در یک روز یا یک هفته توجه شود. باید بحثپژوهش سر کلاس‌ها مطرح شوند و کسانی که رویکرد پژوهشگری دارند، باید ایده‌سازیکنند و رویکرد پژوهشی باید به دانشآموزان و دانشجویان منتقل شود.

وی به جامعه پژوهشگر از نقل پوپر اشارکرد افزود : اگر جامعه پژوهشگر به قولپوپر جهان 3 را به فعلیت نرسانند آنگاه در یک سیکل عبث و بیهوده سنجش گری گرفتارخواهیم شد،رونق گرفتن جهان 3 باعث می شود در دل این فضا به نقد و تجزیه تحلیل بپردازیم.

خسروی افزود : برای مثال فروید و یونگ به ستون هایی در امر تحقیق وپژوهش در جهان تبدیل شدند، جدال یونگ با شاگردان فروید جدالی شخصی نبود و همچنینجدال فیزیک کوانتومی با فیزیک نیوتنی جدال شخص نبود بلکه جدال ایده ها و نظریات متفاوت است.

فرماندار شهرستان بوکان در پایان سخناش گفت : اگر فضای تجزیه تحلیل و نقدنباشد استاد به مدرس و دانشجو به مشتری تبدیل خواهد شد.

سپس در ادامه عثمان آچاک معاونت پژوهش وبرنامه ریزی نیروی انسانیآموزش و پرورش شهرستان بوکان به بررسی مشکلات پژوهش و پژوهشگران پرداخت و افزود:برنامه‌های هفته پژوهش نیز در این راستا برنامه‌ریزی شده‌اند که ضمن ارتقاء کیفیت پژوهش به تجاری‌سازی پژوهش‌های تولید‌شده از فعالیت‌های تحقیقاتی بپردازند .

وی همچنین افزود : پژوهش باید به سبکی برای زندگی کردن تبدیل شود.همچنین در قسمتهای از این همایش کلیپ از دستاوردهای علمی پژوهشی دانشگاههایشهرستان بوکان و آموزش و پرورش شهرستان بوکان پخش شد که دانشگاه آزاد اسلامی واحدبوکان در این همایش خوش درخشید.

سپس در پایان همایش از پژوهشگران دانشگاهای شهرستان بوکان و آموزش و پروشتقدیر شد که از دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوکان منصور محمدپور، زانیار تکمه چی، دکتر صلاح صوفی، دکتر سلام خلیلی اقدم و رحیم رشیدی بعنوان پژوهشگران برتر این دانشگاه تقدیر شد.

همچنین گفتنی است در حاشیه های این همایش نمایشگاهی از انتشارات ودستاوردهای پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوکان و آموزش و پرورش شهرستان بوکانبرپا شد.

203/200

کد خبر: 713250

وب گردی

وب گردی