ایل  اجرای اندروید 7.1 روی گوشی لومیا 520

به‌تازگی برنامه‌نویس خلاقی توانسته است سیستم‌عامل اندروید 7.1 نوقا را روی گوشی لومیا 520 اجرا کند.

به گزارش ایسکانیوز؛ نوکیا لومیا 520، تلفن هوشمند مقرون به‌صرفه‌ای بود که با سیستم‌عامل ویندوزفون 8 در سال ۲۰۱۳ روانه بازار شد. یک سال پس از عرضه این گوشی هوشمند، مایکروسافت آپدیت ویندوزفون ۸.۱ را برای آن عرضه کرد؛ اما شاهد انتشار به‌روزرسانی ویندوزفون ۱۰ برای لومیا 520 نبودیم.

حال برنامه‌نویس توانمندی موفق شده است آخرین نسخه از سیستم‌عامل اندروید را روی لومیا 520 اجرا کند؛ وی پس از انجام این کار، ویدیویی را از صحنه‌ی اجرای اندروید ۷.۱ نوقا در گوشی نوکیا لومیا 520 ضبط کرده و به اشتراک گذاشته است.

البته باید در نظر داشته باشید ساختار اندروید برای این تلفن هوشمند چندان پایدار نیست و نمی‌توان از آن استفاده‌ی طولانی‌مدتی داشت؛ اما باید قبول کرد که مشاهده‌ی اجرای جدیدترین نسخه‌ی اندروید در یک گوشی هوشمند ویندوزفون قدیمی جالب به نظر می‌رسد.

نکته‌ی جالبی که وجود دارد، روان بودن اندروید در لومیا 520 است. در ویدیو می‌توان مشاهده کرد که دو اپلیکیشن به‌صورت هم‌زمان در کنار یکدیگر اجرا شده است. حال فرض کنید فردی بتواند نسخه‌ی پایدار اندروید نوقا را روی لومیا 950 یا 1020 اجرا کند؛ طبیعتا فوق‌العاده به نظر خواهد رسید.

شاید کاربران تلفن‌های هوشمند قدیمی لومیا شاهد اجرای نسخه‌ی پایدار اندروید روی گوشی‌های خود نباشند؛ اما قرار است بار دیگر شاهد محصولات جدیدی از نوکیا باشیم که این بار مبتنی بر سیستم‌عامل اندروید خواهند بود.

منبع : زومیت

203/200

کد خبر: 713253

وب گردی

وب گردی