مایکروسافت: هارمن کاردن بلندگوی هوشمند مبتنی بر کورتانا توسعه می‌دهد

هارمن کاردن پس از رفتن به زیر پرچم سامسونگ، در سال ۲۰۱۷ با استفاده از کورتانای مایکروسافت بلندگوی هوشمندی برای رقابت با آلکسای آمازون راهی بازار می‌کند.

به گزارش ایسکانیوز؛ روز گذشته مایکروسافت اعلام کرد هارمن کاردن در سال ۲۰۱۷ بلندگوی هوشمند مبتنی بر دستیار صوتی کورتانا را تولید و راهی بازار خواهد کرد. با توجه به موفقیت آلکسای آمازون در بازار آمریکا؛ به نظر می‌رسد هارمن کاردن نیز در پی آن است تا به‌عنوان رقیبی برای محصول آمازون مطرح شود. البته نباید Google Home را از یاد برد که با استفاده از Google Assistant در ردای یک دستیار صوتی هوشمند انجام وظیفه می‌کند.

سامسونگ چندی پیش کمپانی هارمن، مالک برند هارمن کاردن را با پرداخت بیش از ۸ میلیارد دلار تصاحب کرد. سامسونگ مستنداتی نیز را برای دریافت مجوز از مراجع قانونی برای بلندگویی با عنوان Scoop در اختیار رگولاتوری قرار داده است که گمانه‌ها در خصوص تولید یک بلندگوی هوشمند توسط این کمپانی را تقویت می‌کند.

کمپانی اچ‌پی در ماه آگوست با معرفی رایانه‌ی Pavilion Wave PC که مجهز به بلندگویی برای تسهیل ارتباط با کورتانا است، اولین محصول شبیه به بلندگوهای هوشمند با پشتیبانی از کورتانا را رونمایی کرد.

گزارش‌های منتشرشده نشان از این دارند که مایکروسافت در حال ساخت گجتی با عنوان Home Hub است که می‌تواند با اکوی آمازون رقابت کند. بسیاری از گزارش‌ها نشان از این داشتند که مایکروسافت در جریان برگزاری مراسم رونمایی از محصولات سخت‌افزاری که اکتبر سال جاری برگزار شد، از این بلندگو رونمایی خواهد کرد، حال آنکه آخرین شنیده‌ها به این نکته اشاره می‌کنند که مایکروسافت تنها بستر نرم‌افزاری را تهیه می‌کند.

برای مثال می‌توان بلندگوی هارمن کاردن را نمونه‌ای از بلندگوهای هوشمند توسعه‌یافته توسط سایر کمپانی‌ها خواند که از وجود دستیار صوتی هوشمند مایکروسافت استفاده خواهند کرد. استفاده از بستر نرم‌افزار کورتانا از طریق SDK کورتانا که توسط مایکروسافت در دست توسعه است، امکان‌پذیر خواهد شد.

تیم توسعه‌‌دهنده‌ی SDK کورتانا در این خصوص می‌گوید:

بستر نرم‌افزار کورتانا قابلیت استفاده از این دستیار صوتی هوشمند را به‌صورت آنی در تمام پلتفرم‌ها امکان‌پذیر خواهد کرد. این SDK امکان برقراری ارتباط یک یا دوطرفه با ایمیل، اسکایپ، تقویم و سایر موارد را برای کاربران امکان‌پذیر می‌کند یا به بیان بهتر، فرآیند تعامل با گجت‌های دیجیتال را تسهیل خواهد کرد.

منبع : زومیت

203/200

کد خبر: 713255

وب گردی

وب گردی