درآمدهای بخش آی.سی.تی می تواند جایگزین نفت شود

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مراسم افتاحیه نمایشگاه الکامپ گفت: درآمدهای بخش آی.سی.تی می تواند جایگزین در آمد های نفتی شود.

به گزارش ایسکانیوز، محمود واعظی امروز (پنجشنبه) در مراسم افتاحیه نمایشگاه الکامپ، افزود: حمایت همه جانبه از این بخش به تحقق هدف ذکر شده کمک می کند.
واعظی از تلاش برای افزایش سهم آی سی تی در اقتصاد کشور خبر داد و گفت: سهم این بخش تا پایان برنامه ششم به سه برابر خواهد رسید و پیش بینی می شود گردش مالی آن به بیش از یک هزار و 200 میلیارد ریال برسد.
واعظی خبر از رسیدن اینترنت به همه روستاهای کشور با جمعیت بالای 20 خانوار را تا آخر امسال داد و گفت ظرفیت شبکه داخلی نیز امسال به 10 هزار گیگابایت می رسد.
وی همچنین خبر از فراهم شدن زیرساخت های شبکه ملی اطلاعات داد و گفت: فاز دوم آن کامل تر خواهد بود.
وزیر ارتباطات در ادامه سخنانش از تعریف شدن مدل اقتصادی شبکه ملی اطلاعات خبر داد و گفت: در آمد های شرکت زیر ساخت بر این اساس امسال 6 هزار میلیارد ریال کاهش خواهد یافت تا این شبکه رونق گیرد.
وی از سرمایه گذاری سالانه سه هزار و 500 میلیارد ریال برای کاهش شکاف دیجیتال در کشور خبر داد.
وی با انتقاد از کسانی که از آلوده بودن فضای مجازی کشور سخن می گویند، گفت: تنها چهار درصد از این فضا آلوده است که تلاش می شود ابن میزان هم از بین برود.
به گزارش ایرنا، بیست و دومین نمایشگاه بین المللی الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیکی (الکامپ) امروز با حضور نزدیک به 600 شرکت داخلی و خارجی در محل نمایشگاه بین المللی تهران آغاز به کار کرد.
از مجموع شرکت های حاضر در این نمایشگاه 250 شرکت استارتاپ، طرح ها و ایده های خود را در معرض دید بازدیدکنندگان و سرمایه گذران قرار می دهند. همچنین تعدادی از استارتاپ های برتر این رویداد به نمایشگاه کامپیوتر آلمان (سبیت) CeBIT اعزام خواهند شد.
نزدیک به 50 شرکت خارجی از کشورهای چین، کره جنوبی و تایوان در نمایشگاه الکامپ 22 حضور دارند و پاویون این سه کشور در الکامپ 22 برپا شده است.
دستگاه های دولتی هم حضوری فعال در این نمایشگاه دارند تا دستاوردها و خدمات الکترونیکی خود را به مردم معرفی کنند.
بیست و دومین نمایشگاه الکامپ در فضایی به مساحت بیش از 25 هزار متر مربع برپا شده و از امروز تا 28 آذر ماه از ساعت 9 تا 17 آماده حضور علاقه مندان است.

602

کد خبر: 713258

وب گردی

وب گردی