زیدان: استفاده از فناوری ویدئویی برای کمک به داور بازیکنان را سردرگم کرده بود

سرمربی رئال‌مادرید با ابراز رضایت از پیروزی تیمش برابر کلوب آمه‌ریکا و صعود به فینال جام باشگاه‌های جهان از شیوه به‌کارگیری فناوری تصاویر تلویزیونی برای کمک به داور بازی انتقاد کرد.

به گزارش ایسکانیوز، رئال‌مادرید امروز (پنجشنبه) در دومین دیدار از مرحله نیمه نهایی جام باشگاه‌های جهان با نتیجه 2 بر صفر بر کلوب آمه‌ریکای مکزیک، قهرمان باشگاه‌های آمریکای جنوبی غلبه کرد و راهی دیدار فینال شد.

در دقایق تلف شده نیمه دوم این بازی اتفاق عجیبی رخ داد و آن زمانی بود که گل دوم کهکشانی‌ها که کریستیانو رونالدو آن را زد چند ثانیه پس از به ثمر رسیدن آفساید و مردود اعلام شد اما ثانیه‌های بعد از بیرون زمین به داور اعلام شد که اشتباه کرده چرا که رونالدو در موقعیت آفساید نبوده است. به این ترتیب در حالی که بازیکنان دو تیم سردرگم بودند، داور توپ را در میانه زمین کاشت و گل دوم رئال‌مادرید را اعلام کرد.

سرمربی رئال‌مادرید پس از بازی، از پیروزی شاگردان ابراز خرسندی کرد اما گفت که از شیوه استفاده از تکنولوژی ویدئویی برای کمک به داور مسابقه راضی نبوده است.

زیدان گفت: با توجه به همه چیزهایی که در بازی دیدیم، مسابقه عجیبی بود، از ریتم بازی گرفته تا چمن سفت و عدم چرخش توپ در زمین بازی به اندازه کافی. قبل از پایان نیمه اول گلی زدیم تا اوضاع به نفع ما پیش برود. در نیمه دوم موقعیت‌های فراوانی برای گلزنی داشتیم و در نهایت هم به گل رسیدیم. پیروزی‌مان را حفظ کردیم و حالا باید استراحت کنیم و برای فینال یکشنبه آماده شویم. در فینال هم باید همان کاری را انجام دهیم که در سایر بازی‌های انجام می‌دهیم. آن هم یک بازی دیگر است.

او با اشاره به گل اول تیمش که توسط کریم بنزما به ثمر رسید، عنوان کرد: در ابتدای بازی ما آنقدرها موقعیت‌های گلزنی نداشتیم. این یک بازی عجیب بود که سرعت پایینی داشت و آهستگی ریتم بازی حریف روی ما هم تأثیر گذاشته بود. با این حال پیش از نیمه اول گلی زدیم که بسیار مهم بود.

زیزو راجع به شانس تیمش برای کسب سومین جام قهرمانی‌ در سال 2016 تأکید کرد: فعلاً باید استراحت کنیم چون به این استراحت نیاز داریم تا با آمادگی کامل در فینال بازی و بهترین عملکردمان را ارائه کنیم.

سرمربی فرانسوی رئال درباره استفاده از تصاویر تلویزیونی برای تشخیص سلامت گل رونالدو گفت: به نظرم این عادلانه است. آنها دیده بودند چه اتفاقی رخ داده و در نهایت حق به حقدار رسید. کریستیانو در آفساید نبود. با این حال به نظر من مشکل استفاده از این فناوری این است که ما هنوز به کاری که فیفا می‌خواهد انجام دهد عادت نکرده‌ایم. من نظر و احساس خودم را دارم. واقعیت این است که در این بازی استفاده از فناوری باعث ایجاد سردرگمی در میان بازیکنان شد و برخی چیزها باید شفاف‌تر صورت بگیرند. اینکه فیفا می‌خواهد با استفاده از تکنولوژی به ارتقای سطح قضاوت بازی‌ها کمک کند خوب است اما بهتر است که این کار با شفافیت بیشتری صورت بگیرد که در این بازی ما شاهد چنین شفافیتی نبودیم.

زیدان در پاسخ به این سؤال که بعد از گل اول تیمش به بنزما چه گفته، اظهار داشت: هیچ چیز. من فقط راضی هستم. به او تبریک گفتم و او هم مرا در آغوش گرفت. من از گلزنی او راضی‌ام چون برای یک مهاجم همیشه گلزنی اتفاق بسیار مهمی است.

سرمربی کهکشانی‌ها درباره کاشیما آنتلرز، حریف تیمش در فینال جام باشگاه‌های جهان گفت: در ترکیب کاشیما بازیکن خاصی نیست که پیگیر بازی‌هایش بوده باشم اما می‌دانم که بازی بسیار سختی برابر این تیم داریم. آنها نماینده ژاپن هستند و در خانه‌شان بازی می‌کنند پس بازی سختی خواهد بود. باید خودمان را برای این بازی آماده کنیم. رئال برای بردن این جام انگیزه زیادی دارد.

602

کد خبر: 713314

وب گردی

وب گردی