منصوریان: افتخار می‌کنیم که منتظری دوباره به خانه‌اش برگردد/ آقایان اگر کمک نمی‌کنند سکوت کنند

سرمربی تیم فوتبال استقلال مدعی شد تیمش توان گلزنی در هر بازی را دارد.

به گزارش ایسکانیوز، علیرضا منصوریان پس از برتری یک بر صفر تیمش مقابل پدیده خراسان اظهار داشت: یک فضایی در تیم ما وجود دارد. ما بیشتر خودمان مقصریم. در چند بازی جلو بودیم، اما به راحتی پیروزی را از دست دادیم. البته اینکه گل می‌زنیم خیلی خوب است. ما راحت می‌توانیم گل بزنیم و این اطمینان در فاز تهاجمی ما وجود دارد. باید چنین شرایطی را در بخش تدافعی هم ایجاد کنیم. نیازی نیست در هر بازی چند گل بزنیم و می‌توانیم با یک اختلاف هم پیروز شویم.

وی افزود: این اطمینان باید برای خطوط هافبک و دفاع ایجاد شود که نباید گل دریافت کنیم. ما قرار نیست که حتماً 2 بر صفر برنده شویم. در واقع ابتدا نباید گل بخوریم.

سرمربی تیم فوتبال استقلال ادامه داد: امروز ترکیب جوانی را به میدان فرستادم که بازیکنانی همچون زکی‌پور و حقدوست در آن حضور داشتند. ضمن اینکه چند بازیکن را نیز جابه‌جا کردیم. ما نگران 15 دقیقه پایانی بازی بودیم، چون بیشتر مصدومیت‌های تیم‌مان در آن زمان رخ داده است. به هر حال پدیده نیز خوب بازی کرد و می‌دانستیم بازی سختی خواهیم داشت.

منصوریان گفت: به بازیکنانم گفته‌ام که دیگر بازی آسان وجود ندارد، چون تیم‌ها با توجه به پخش زنده بازی‌ها، با انگیزه فراوانی مقابل ما ظاهر می‌شوند و برهمین اساس نیز تیم ما باید دوچندان تلاش انجام دهد، در مجموع من از انسجام و روش بازی استقلال در بازی امروز راضی هستم.

وی عنوان کرد: دست هواداران را می‌بوسم که در این سرما از ما حمایت می‌کنند. قول می‌دهم روزهای خوبی را برای آنها رقم بزنم. بدون شک اگر روند روبه‌رشد تیم ادامه داشته باشد هوادار بیشتری نیز به ورزشگاه می‌آید، امیدوارم آنها ما را در ادامه بازی‌ها تنها نگذارند.

سرمربی استقلال درباره مصاف با نفت تهران در جام حذفی گفت: نفت تیم جان‌سختی است و علی دایی تیم منسجمی را درست کرده است، هر دو تیم از نقاط ضعف و قوت یکدیگر آگاه هستند و بنابراین بازی سختی در انتظار ما خواهد بود، امیدوارم با این انسجامی که داریم بتوانیم از صخره نفت رد شویم.

منصوریان درباره بازی با السد قطر در پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا عنوان کرد: ما پیش از این بازی دو سه مینی‌کمپ خواهیم داشت. همچنین بازی‌های قبل از آن دیدار آسیایی به ما کمک می‌کند که آماده‌تر شویم. قول و قراری نیز با برانکو گذاشتیم که در بازی‌های آسیایی فضای آبی و قرمز را از بین ببریم و هواداران به یک اتحاد برسند. خیلی مهم است که دو تیم امسال از مرحله گروهی عبور کنند تا سهمیه ایران در لیگ قهرمانان حفظ شود.

وی خاطرنشان کرد: اگر راهی مرحله گروهی شویم شرایط‌مان سخت خواهد بود. لوکوموتیو هر دو جام ازبکستان را کسب کرده است، الاهلی نیز نایب قهرمان آسیا شد، ضمن اینکه التعاون تیم ناشناخته‌ای است. ما قطعاً دو سه بازیکن جذب خواهیم کرد. باید اشاره کنم که در فضای سختی قرار داریم. برخی از اعضای هیئت مدیره اگر دوست داشتند می‌توانند به ما کمک کنند و اگر علاقه‌ای به این کار نداشتند، سکوت کنند. اینجا شرایط متفاوت است. در واقع اینجا به جزئیات بیشتر اهمیت داده می‌شود. فکر می‌کنم تا سال 2022 از این فضای آماتوری بگذریم و حرفه‌ای شویم.

سرمربی استقلال درباره حمایت هواداران از او گفت: طرفداران استقلال مرا از جنس خودشان می‌دانند ضمن اینکه اگر رویای من سرمربیگری استقلال نبود هیچگاه رو به مربیگری نمی‌آوردم در واقع به خاطر استقلال وارد این فضای مربیگری شدم. من ازر 11 سالگی روی سکو بودم و حالا در 45 سالگی مربیگری استقلال را برعهده دارم.

وی همچنین مدعی شد اگر تیمش از دو صخره پلی‌آف لیگ قهرمانان و مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی عبور کند نیم‌فصل خوبی را خواهد داشت.

منصوریان با حضور در نشست خبری هم راجع به بازی تیمش مقابل پدیده اظهار داشت: پدیده تیم بسیار منسجم و سختکوشی است و ما قبل از بازی این موضوع را می‌دانستیم. به همین خاطر هم بین دو نیمه به بازیکنان گفتم بعد از اینکه به گل رسیدیم نیازی نیست که بخواهید برای گل‌های دوم و سوم تلاش کنید، بلکه تمرکزتان را روی بازی قرار دهید تا مثل هفته‌های قبل بازی برده را با مساوی یا باخت تغییر ندهید.

وی در ادامه با بیان اینکه امیدوار است تیم‌های ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا نماینده شایسته‌ای برای فوتبال ایران باشند، خاطرنشان کرد: همه ما باید دست به دست هم دهیم تا پرچم ایران در آسیا برافراشته باشد. همان‌طور که می‌دانید حفظ سهمیه 1+3 باشگاه‌ها ربطی به تیم ملی ندارد، از همین رو برای سال آینده عملکرد چهار تیم فعلی ایران در لیگ قهرمانان برای کاهش سهمیه ایران خیلی تأثیرگذار است. امیدوارم نمایندگان ایران بتوانند راهی مراحل یک هشتم و یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا شوند که ان‌شاءالله سال بعد همین مقدار سهمیه را در آسیا داشته باشیم.

سرمربی استقلال درباره اینکه بازی با تیم‌های عربستانی در چه کشوری برگزار شود، بهتر است، عنوان کرد: تاج در این مورد حرف خوبی زد و اعلام کرد کشور ایران از هر لحاظ برای میزبانی از تیم‌های عربستانی و هر تیم خارجی دیگری امن است و ما مشتاقیم که در کشور خودمان با تیم‌های عربستانی بازی کنیم، البته اگر قرار شد در کشور ثالث با تیم‌های عربستانی بازی کنیم بهتر است بازی‌ها در کشورهای آسیای میانه برگزار شود که عرب‌ها در آنجا مشکل دارند.

وی با اشاره به دیدار تیمش مقابل السد قطر در پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا گفت: من فکر می‌کنم اگر استقلال از سخره السد عبور کند، می‌توانیم فصلی طلایی را برای استقلال رقم بزنیم.

سرمربی تیم فوتبال استقلال در واکنش به این مسئله که خط دفاعی تیمش از سه ملیت مختلف هستند و شاید یکی از ضعف‌های آبی‌پوشان همین مسئله باشد که بازیکنانش ارتباط کلامی مناسبی ندارند، اظهار داشت: دو بازیکن خارجری ما یعنی هرایر مگویان و لئوناردو پادوانی که کاملاً فارسی صحبت می‌کنند و متوجه می‌شوند. کمی در خصوص رابسون نگرانی داشتیم که با آمدن پادوانی این نگرانی هم برطرف شد و اکنون مشکلی از این بابت نیست.

منصوریان در خصوص احتمال حضور پژمان منتظری و سجاد شهباززاده در استقلال در نقل‌وانتقالات نیم‌فصل گفت: استقلال خانه هر دوی آنهاست. می‌دانم پژمان در نیم‌فصل باید وارد لیست تیمش شود، اما منتظر آنها هستیم. خوشحالیم که او بازارگرمی نکرد و گفت اگر بخواهم به لیگ ایران برگردم، قطعاً به استقلال می‌آیم و ما هم به این مسئله افتخار می‌کنیم که منتظری دوباره به خانه‌اش برگردد. آخرین اطلاعی هم که از وضعیت سجاد شهباززاده دارم این است که سرمربی تیمش در ترکیه او را بازی می‌دهد و وارد ترکیب شده است. امیدوارم که سجاد موفق شود، اما اگر بخواهد به ایران برگردد، قطعاً او را به استقلال می‌آوریم. به این دلیل که اگر این دو بازیکن را بگیریم، دیگر نمی‌گویم از بیرون بازیکن گرفته‌ایم و اینجا خانه آنهاست. شماره 10 تیم را هنوز به کسی ندادیم و این پیراهن دست خودم است. سجاد از استقلال رفته است، اما شماره 10 را حفظ کردیم که اگر برگشت این پیراهن را به او بدهیم.

وی در مورد اینکه آیا تیمش در نیم فصل ورودی و خروجی خواهد داشت یا نه، تصریح کرد: در حال حاضر نمی‌توانیم درباره ورودی و خروجی صحبت کنیم. شرایط‌مان حساس است، چون ما سه‌شنبه هفته آینده مقابل نفت بازی حساسی داریم که سختی و اهمیت این بازی برای ما برای ما اندازه بازی با السد است. ما بعد از بازی با نفت یک 90 دقیقه یا 120 دقیقه داریم که خودمان را در فینال خرمشهر ببینیم و بتوانیم قهرمانی جام حذفی را به دست بیاوریم. ما حساسیت این بازی را درک می‌کنیم و قطعاً کادرفنی نفت هم اهمیت این مسئله را به خوبی می‌داند که با دو 90 دقیقه یا 120 دقیقه بتواند به فینال جام حذفی برسم.

سرمربی تیم فوتبال استقلال ادامه داد: اگر صعود به جمع چهار تیم جام حذفی محقق شود یک بازی هم با سپاهان در لیگ خواهیم داشت که پس از آن با افتخاری نشستی خواهم داشت و در خصوص ورودی و خروجی‌ها صحبت می‌‌کنم. قطعاً سه چهار بازیکن ورودی و خروجی داریم، اما اگر اکنون در این خصوص صحبت کنم، این بحث وارد رسانه‌ها می‌شود و در تیم تشنج ایجاد می‌کند. با مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره رابطه دوستانه‌ای داریم و بعد از بازی با سپاهان در این خصوص صحبت می‌کنیم تا لیست‌مان را ارائه کنیم.
منصوریان در خصوص قهر آرش افشین پیش از دیدار با پدیده، گفت: با تمام احترام به فضای مجازی که نمی‌گویم بد است و اطلاع‌رسانی خوب هم دارد، اما تمام تلاشم این است بازیکنانم را از فضای مجازی بیرون بکشم. اگر بخواهم خبری هم بگیرم از خود رسانه‌ها می‌گیرم و فضای مجازی را نمی‌خوانم. اگر بخواهم اخبار را از فضای مجازی بگیرم، یک میلیون ایده وجود دارد که باید به همه آنها اهمیت بدهم. به همین دلیل سعی می‌کنم که بازیکنان را هم از فضای مجازی بیرون بکشم. در زمان ما سال های 95 تا 98 فضای مجازی نبود و همین مسئله باعث شد که پنج بازیکن بهترین بازیکن آسیا شوند، چند لژیونر خوب به فوتبال اروپا رفتند، یک بازیکن به بایرن مونیخ رفت و 19 بازیکن لژیونر داشتیم، به این دلیل که بازیکنان خودشان را درگیر فضای مجازی نمی‌کردند. این مسائل هم در فضای مجازی مطرح می‌شود، اما باید بگویم آرش افشین قهر نکرد.

وی یادآور شد: ما در هر بازی با 19 نفر به اردو می‌رویم که نفر نوزدهم می‌تواند از روی سکو بازی را تماشا کند یا به هتل برود و از هتل بازی را ببیند. هر چند فضای بازی‌ برای آرش افشین در استقلال سخت شده، اما او از نظر اخلاقی فوق‌العاده است. هیچ حاشیه‌ای ندارد، سخت تمرین می‌کند و ما از او راضی هستیم، اما در هر بازی 18 بازیکن در لیست هستند و فقط 11 نفر می‌تواند بازی کنند که این کار ما را برای انتخاب ترکیب سخت می‌کند. با این حال بازیکنان ما همه حرفه‌ای هستند و نمونه آن را امروز هم دیدیم. خسرو حیدری، بازیکن با اخلاق و باتجربه ما امروز 90 دقیقه گرم کرد، اما بدون حاشیه روی نیمکت نشست. می‌دانم شرایط در استقلال سخت است و اگر بازیکنی بازی نکند، امکان دارد آینده‌اش را از دست بدهد، اما خوشحالم بازیکنان آماده دارم.

602

کد خبر: 713320

وب گردی

وب گردی