برگزاری کارگاه های پژوهشی موجب تقویت  بنیه علمی دانشجویان خواهد شد

معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرانزلی گفت: برگزاری کارگاه های پژوهشی می تواند در تقویت بنیه علمی دانشجویان جهت انجام فعالیت های پژوهشی؛ بسیار  سودمند و مثمرثمر باشد.

به گزارش ایسکانیوز، به مناسبت هفته پژوهش و به همت معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرانزلی کارگاه های آموزشی رایگان در این واحد دانشگاهی برگزار شد.

این کارگاه ها با عناوین مختلف نظیر اکران فیلم و بررسی حقوقی آن, سرقت علمی و شناسایی مجلات معتبر علمی, هم اندیشی درخصوص فلسفه علم, تندرستی و سلامت, حقوق بنیادین انسان و نظریه های رقیب و بهسازی خاک( تراکم عمیق دینامیکی )و با حضور دانشجویان رشته های مختلف تشکیل شد.

معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرانزلی درخصوص برگزاری این کارگاه ها عنوان کرد: تفکر و اندیشه؛ راهگشای بشر در جهت پاسخگویی به سوالات بی نهایت او خواهد بود و برگزاری این کارگاه ها می تواند فرصتی برای پاسخگویی به بخش کوچکی از این سولات باشد.

مصطفی اعتمادی اظهار کرد: مباحث و موضوعات مطرح شده توسط اساتید و مدرسین این کارگا ه ها در کنار تجربیات علمی و حرفه ای مخاطبان, امکان برقراری رابطه ای صریح و شفاف میان صنعت و دانشگاه را فراهم کرده و توان بالقوه دانشگاه و کمبودهای موجود در این حوزه را مشخص می کند.

وی آموزش و پژوهش را دو رکن اصلی تحصیلات دانشگاهی عنوان و خاطرنشان کرد: باتوجه به توسعه تحصیلات تکمیلی در سال های اخیر, لزوم اهتمام و توجه به بخش پژوهش به منظور حفظ کیفیت در این مقطع؛ امری اجتناب ناپذیر است. معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد انزلی در ادامه با بیان اینکه برگزاری دوره های مختلف نظیر سخنرانی ها, کارگاه ها, سمینارها و ... می تواند باتوجه به اهداف و برنامه های دانشگاه بسیار کارا و مثمرثمر باشد گفت: حضور دانشجویان در این کارگاه ها و بهره مندی از تجربیات علمی و حرفه ای سخنوران و صاحب نظران می تواند ترسیم گر برنامه های شخصی و علمی آنان در آینده باشد.

اعتمادی اضافه کرد: دانشجویان با آگاهی از مفاهیم نوین که در ذات پژوهش و تحقیق نهفته است می توانند به سوی آینده ای کارآمد و روشن درجهت اعتلای کشور گام برداشته و تلاش و پشتکار را سرلوحه امور خود قرار دهند.

وی همچنین با اشاره به اینکه دوره های آموزشی و پژوهشی براساس نوع مخاطب به سه دسته تقسیم بندی می شود یادآور شد: این کارگاه ها و دوره ها شامل کارگاه های ضمن خدمت کارکنان, کارگاه های ضمن خدمت اعضای هیأت علمی و نیز کارگاه های پژوهشی ویژه دانشجویان است.
گفتنی است برگزاری سمینار ازدواج سالم با هدف ارتقای آگاهی جوانان درخصوص معیارهای همسرگزینی و ازدواج مناسب از دیگر برنامه های هفته پژوهش در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرانزلی بود.

لازم به ذکر است در این کار گاه ها که به مناسبت هفته پژوهش برگزار گردید تعداد 1300 دانشجو در مقاطع مختلف شرکت داشتند.

200

کد خبر: 713329

وب گردی

وب گردی