برگزاری دومین یادواره شهدای دانشجوی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت

دومین یادواره شهدای دانشجوی شهرستان مرودشت به همت بسیج دانشجویی  دانشگاههای شهرستان مرودشت و با حضور دانشجویان و روسای دانشگاههای مرودشت، جمعی از مسئولین این شهرستان و خانواده های معظم شهدای دانشجو به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، در ابتدای این مراسم دکتر سید ابراهیم حسینی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت ضمن خیر مقدم در سخنانی خطاب به دانشجویان بیان داشت: اگر امروز ما و شما در طیب خاطر وآرامشی وصف ناپذیر به تحصیل و تدریس مشغولیم ، این میسر نبوده است مگر با جانبازی و خون فشانی شهدای بزرگواری که امروز ما به پاسداشت و گرامیداشت 13 نفر از آنان که همسنگران علمی شما بوده اند دور هم جمع شده ایم و ما پاسداشت خون شهداء را برای خود فرض و واجب می دانیم.

وی افزود: بدون شک همه شهداء برای ما گرانقدر و گرانسنگ هستند، اما شهدای دانشجو از یک جایگاه ویژه ای برای ما برخوردارند، چرا که اگر یک عالم از دنیا می رود سلمه ای سنگین برجهان تحمیل می شود و انگار که بخش بزرگی از جهان از دنیا رفته است ، به همان میزان هم تاثیر گذاری خون شهدای دانشجو در سطح جهان، چه برای حال و چه برای آینده بزرگ و بزرگ است و به همین دلیل همه ما مدیون و وام دار خون تمام شهداء بویژه شهدای دانشجو هستیم و امیدوارم همه ما ادامه دهندگان خون این شهدا باشیم.

دراین مراسم حاج ابراهیم کشاورز رزمنده و جانباز 8 سال دفاع مقدس به عنوان سخنران، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره ی شهدا و تقدیر از خانواده‌های معظم شهدای دانشجو گفت: قرآن کریم در سوره واقعه آدمها را به سه گروه تقسیم کرده است،گروهی را اصحاب الیمین یا آدم خوب ها، اصحاب الشمال یا آدم بدها و گروه سومی را هم معرفی می کند که اهل سبقت ومسابقه اند به نام السابقون که خداوند آنان را بیشتر دوست دارد و شروع به وصف آنان می کند، خداوند دین داری را اینگونه می پسندد که آدمهایی را که وارد حوزه دین داری و اسلام می شوند آدم هایی باشند که حداقلی نباشند و اهل سبقت و حرکت باشند.

وی شهداء را جزءالسابقون برشمرد و تصریح کرد: شهداء السابقونی هستند که جان خود را کف دستشان گذاشتند و برای حفظ و زنده نگه داشتن اسلام و دین، خون خود را تقدیم کردند.

در این مراسم همچنین مداح اهل بیت عصمت وطهارت مهدی فاضلی جو به مداحی پرداخت.

از دیگر برنامه هایی این یادواره می توان به اجرای گروه موزیک نظامی ، سرود دانش آموزان مدرسه گندم، گروه سرود فریاد بی صدا،پخش کلیپ شهداء، برپایی نمایشگاه عکس وپوستر شهدا و تجلیل از خانواده های معظم شهدای دانشجو نام برد.

در این مراسم از خانواده های معظم شهیدان بزرگواردانشجو شهید عبدالصمد عظیمی، شهید رحیم فخار یزدی، شهید محمد فیروز، شهید ارسلان کاظمی، شهید محمد ابراهیم محمدی زاده، شهید ابوطالب احمدی، شهید احمد حسن زاده هور، شهید علی خرم، شهید مصیب درستکار، شهید حمیدرضا سیوند زاده، شهید علی اکبر کشتکار، شهید خانمیرزا استواری و شهید شیرزاد امیری تجلیل شد.

این مراسم با همکاری ستاد یادواره سرداران و 384 شهید دانشجوی استان فارس، بسیج دانشجویی دانشگاه های مرودشت، دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت، دانشگاه پیام نور مرودشت، دانشکده فنی و حرفه ای پسران مرودشت، شورای اسلامی شهر مرودشت، شهرداری مرودشت، کمیته امداد امام خمینی (ره) و اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان مرودشت برگزار شد.

200

کد خبر: 713331

وب گردی

وب گردی