سومین همایش مهندسی صنایع و مدیریت پایدار در سطح بین‌المللی با شعار «اقتصاد مقاومتی» با حضور صاحبنظران داخلی و خارجی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد لنجان با موفقیت برگزار شد. 

به گزارش ایسکانیوز، دکتر رضا توکلی مقدم، کنفرانس بین المللی مهندسی صنایع و مدیریت پایدار را بسیار مطلوب ارزیابی نمود و گفت: «این کنفرانس با یک نگاه جدید و حرکتی عالی با موضوع مهندسی صنایع و مدیریت پایدار با پرداختن به یک محور علمی که با نیازهای کشور ارتباط نزدیک دارد در سطح بین المللی و با حضور استادان دانشگاه‌های معتبر دنیا در جایگاه علمی بسیار مطلوبی قرار دارد.»

استاد تمام دانشگاه تهران، با ارزیابی مقالات ارائه شده در این کنفرانس اظهار کرد: «امتیاز من به مقالات مطرح شده 90 درصد است؛ و نمرات دبیران جلسه به مقالات علمی این کنفرانس نشان دهنده کیفیت عالی و بار علمی مطلوب این کنفرانس است.»

وی افزود: «غرفه‌هایی که در این کنفرانس است در حد بضاعت برگزار کننده، خوب است؛ ولی انتظار می‌رود با مشارکت بخش صنعت، غرفه‌ها و نمایشگاه‌هایی با پروژه‌های نرم افزاری برپا شود. و پیشنهاد میکنم بخش صنعت در کنفرانس‌هایی با چنین بار علمی، به شکل عملیاتی ورود کند. و دولت با نگاه حمایتی به این سمت، با پشتیبانی مالی از پایان نامه‌های کاربردی در این حوزه، نتایج کاربردی را به کشور برگرداند.»

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد لنجان در مراسم اختتامیه این همایش با اشاره به مشارکت مطلوب اساتید، پژوهشگران، صاحبنظران و دانشجویان اظهار کرد: «دانشگاه آزاد اسلامی واحد لنجان در راستای توسعه مفهوم مدیریت پایدار و تعامل و ارتباط آن با مهندسی صنایع، پس از برگزاری موفق دو همایش در سطح ملی، امسال نیز با اخذ مجوز از سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی کنفرانس مهندسی صنایع و مدیریت پایدار را با مشارکت بسیار خوب اساتید، پژوهشگران، صاحبنظران و دانشجویان برگزار کرد.»

دکتر سیدحمیدرضا صادقیان با تشریح مفهوم مدیریت پایدار تصریح کرد: «مفهوم پایداری به صورت مختلف همچون توسعه پایدار، زنجیره تامین پایدار و... توسط پژوهشگران به کار گرفته شده است. لیکن مدیریت پایدار موضوعی نوین است که ناظر بر توسعه یافتگی و رشد اقتصادی متوازی در اجتماعی امن و ایمن و محیط زیست سالم همراه با پایایی سیستم‌هاست. لذا پایداری تولید و مصرف میتواند چالش‌های زیست محیطی را به فرصتهای اقتصادی تبدیل کرده و تعامل مناسب بین بازار و مشتریان را ایجاد کند.»

رییس کمیته علمی کنفرانس تاکید کرد: «مشخصا توسعه‌یافتگی نیازمند تامین منابع کافی است. و توسعه پایدار در گرو مداومت و پایداری تامین و مصرف منابع خواهد بود.»

وی با بیان اینکه بین مدیریت منابع و مدیریت پایدار ارتباط تنگاتنگ و اجتناب ناپذیری است خاطرنشان کرد: «نیروهای انسانی مسئولیت مدیریت متقابل بین سازمان‌ها، اجتماع و منابع طبیعی را به عنوان سه راس هرم مدیریت پایدار برعهده دارد. در همین راستا و در جهت توسعه مفهوم مدیریت پایدار و ارتباط آن با مهندسی صنایع این کنفرانس در سطح بین المللی برگزار شد.»

دکتر سیدمهدی همایونی، با تشریح روند این کنفرانس خاطرنشان کرد: «پس از انجام مقدمات، از تیرماه مقالات پژوهشگران را دریافت نمودیم. و تا ماه آبان بیش از 240 مقاله به دبیرخانه کنفرانس رسید. که از این بین نزدیک به 120 مقاله پذیرفته شد. و از این تعداد 90 مقاله به صورت ارائه حضوری و 30 مقاله به صورت مقاله پوستر دریافت شد.»

دبیر علمی کنفرانس تشریح کرد: «تمام مقالات به صورت کامل داوری شد که داوری مقالات لاتین بر عهده 10 نفر از اعضای کمیته بود. که از دانشگاه های معتبر دنیا از جمله واحدهای مختلف دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه صنعتی اصفهان، دانشگاه اصفهان، دانشگاه MeTU ترکیه، دانشگاه Kent State آمریکا، دانشگاه نوادا آمریکا، دانشگاه UPM مالزی و... بررسی شد.»

وی افزود: «این مقالات پس از اصلاح و بازبینی نهایی در مجموعه مقالات همایش منتشر شد. مقالات برتر کنفرانس پس از داوری مجدد مقالات در ماههای آینده در مجلات معتبر علمی همچون IJE و MPMP نمایه شده در پایگاه Scopus و پایگاه داده مجلات جهان اسلام ISC منتشر خواهد شد.»

در حاشیه مراسم اختتامیه، میثم محمدی شهردار شهر سده لنجان تاکید کرد: «بحث مدیریت پایدار امروزه یکی از مسائلی است که در شهرداریها با آن روبرو هستیم. و امید است که دیدگاه‌ها و مقالات علمی مطرح شده توسط کارشناسان و متخصصان در کنفرانس بین المللی مهندسی صنایع و مدیریت پایدار در دستور کار مدیران شهری قرار گیرد.»

دکتر محمدرضا وسیلی تشریح کرد: «کنفرانس بین المللی "مهندسی صنایع و مدیریت پایدار"، با محورهای برنامه‌ریزی و کنترل تولید و موجودی‌ها، مدیریت، برنامه‌ریزی و کنترل کیفیت،

مدیریت ساخت و کنترل پروژه، قابلیت اطمینان و مدیریت نگهداری و تعمیرات، طراحی سیستم‌های صنعتی، مهندسی مالی و اقتصاد مهندسی، مهندسی عوامل انسانی، ایمنی، و بهداشت صنعتی، لجستیک، حمل و نقل و مدیریت زنجیره تأمین، کاربرد مدلهای تصمیم‌گیری، داده‌کاوی، و پیش‌بینی، بهینه‌سازی و کاربرد مدلهای تحقیق در عملیات، کاربرد روشهای فرا ابتکاری و ابزارهای هوش مصنوعی، مهندسی ارزش، مهندسی انرژی، مهندسی سلامت، مورد کاوی صنعتی، تحلیل و مدیریت ریسک، مدیریت سرمایه‌گذاری، توسعه اقتصادی پایدار، مدیریت منابع انسانی، مدیریت کسب و کار و کارآفرینی، مدیریت دانش، نوآوری و خلاقیت، مدیریت فرآیندها و مدیریت تکنولوژی، سیستم‌های، اطلاعات مدیریت، برنامه‌ریزی استراتژیک، مدیریت تحقیق و توسعه، آینده پژوهی و مدیریت پایدار برگزار شد.»

دبیر اجرایی همایش با اظهار رضایت از برگزاری کنفرانس بین المللی "مهندسی صنایع و مدیریت پایدار" اظهار کرد: « این گردهمایی با حضور استادان و صاحبنظران داخلی و خارجی از جمله پروفسور زکی ساری، پولینا آنان چنکو، فلاح جمیل، روزلا کستولانو، گوستاو فرون، رضا توکلی مقدم، دکتر آرش شاهین، دکتر هادی، دکتر کرباسیان و... در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان و دانشگاه آزاد اسلامی واحد لنجان با موفقیت برگزار شد.»

200

کد خبر: 713341

وب گردی

وب گردی