امضاء یادداشت همکاری هسته ای میان روسیه و ژاپن

در چارچوب برنامه سفر ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه به ژاپن پس از 10 سال و مذاکره با شینزو آبه نخست وزیر این کشور، یادداشت تفاهم همکاری های دو کشور در زمینه هسته ای امضا شد.

به گزارش ایسکانیوز، این تفاهم همکاری هسته ای بین شرکت روس اتم و نمایندگان دو وزارت انرژی و آموزش ژاپن در حضور سران دو کشور امضا شد.
خبرگزاری ایتارتاس روز جمعه گزارش داد: روس اتم همچنین در باره پیامدهای فاجعه هسته ای فوکوشیما در جریان سونامی و زمین لرزه ماه مارس سال 2011 تحقیق خواهد کرد.
یادداشت تفاهم امضاشده، امکان همکاری روسیه و ژاپن در دفع پسماندهای هسته ای، از کار انداختن تجهیزات مربوط به این صنعت برای ایمنی بیشتر، آموزش پرسنل، تبادل اطلاعات و فناوری های پیشرفته اتمی را در بر می گیرد.
روس اتم با سهم 40 درصدی در بازار غنی سازی اورانیوم و 17 درصد تولید سوخت هسته ای جهان، در برگیرنده 260 شرکت به عنوان زیر مجموعه و همکار با 400 هزار کارشناس و کارمند در 40 کشور جهان است.
این شرکت ارزش قراردادهای کنونی خود را 110 میلیار دلار اعلام کرده که حدود 72 درصد آن مربوط به طرح های خارج از روسیه است.
سفر دو روزه پوتین به ژاپن در چارچوب افزایش همکاری های اقتصادی دو کشور است و همچنین احتمال می رود، رایزنی هایی برای دستیابی به توافق صلح پایان جنگ دوم جهانی انجام گیرد که پس از 70 سال هنوز به آن نرسیده اند.

300/300

کد خبر: 713386

وب گردی

وب گردی