ولایتی: تاکید شرکت کنندگان در نشست مجمع بیداری اسلامی بر تقویت وحدت جهان اسلام و مبارزه با افراط گری

دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی گفت: شرکت کنندگان در دهمین نشست شورای عالی این مجمع، بر تقویت وحدت در جهان اسلام، مبارزه با افراطی گری و انحراف هایی با عنوان داعش و النصره در جهان اسلام تاکید کردند.

به گزارش ایسکانیوز، علی اکبر ولایتی روز جمعه درباره نتایج و اهداف برگزاری دهمین نشست مجمع بیداری اسلامی افزود: دلیل برگزاری دهمین نشست مجمع با فاصله کمتر از دو ماه از اجلاس نهم - که در بغداد تشکیل شده بود- سرعت تحولاتی بود که در جهان اسلام در این دوماه رخ داده است.

وی پیروزی در حلب سوریه، پیروزی قریب الوقوع در موصل و تحولاتی که در نقاط جهان اسلام و در صحنه بین المللی اتفاق افتاده و همچنین توطئه ها علیه کشورهای اسلامی به صورت تفرقه افکنی و مشوش نشان دادن چهره اسلام را از دیگر دلایل تشکیل دهمین نشست مجمع بیداری اسلامی عنوان کرد.
دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی با بیان اینکه تعداد شرکت کنندگان در شورای مشورتی بیش از دوره های دیگر بود، افزود: بیش از یکصد تن از صاحبنظران و پیشکسوتان جهان اسلام از سنی و شیعه در این نشست نظرات مهمی را بیان کردند.
ولایتی افزود: در نشست مجمع بیداری اسلامی «آسیب‌شناسی بیداری اسلامی و آینده آن»، «جریان‌شناسی تفکر انحرافی تکفیری و راهکارهای مقابله با آن»، «فلسطین مساله اول جهان اسلام» و «ضرورت تقویت جبهه مقاومت اسلامی برای مقابله با رژیم صهیونیستی» مورد بررسی قرار گرفت.
دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی ادامه داد: همچنین در این نشست، همه شرکت کنندگان ضمن توصیه بر تقویت وحدت اسلامی و مخالفت با هرگونه انحراف ها، بر مبارزه علیه تکفیری ها و افراطی گری در جهان اسلام و انحرافاتی با عنوان داعش و النصره و ... در جهان اسلام که حاصلی جز تفرقه بین مسلمین ندارد، تاکید کردند.
وی یادآورشد:‌ در این نشست برخی شرکت کنندگان که از نزدیک با تفرقه افکنان تماس داشتند ماجراهایی بیان کردند که کاملا موجب شگفتی بود؛ از جمله اینکه همراهی بعضی از صهیونیست ها و تکفیری ها در سوریه را مشاهده کرده بودند.
ولایتی گفت: تکفیری ها نه فقط در میدان پیکار بلکه در صحنه فکری و فرهنگی نیز شکست خوردند و از سوی علمای بزرگ سنی و شیعه مطرود و رو به زوال هستند.
به گزارش ایرنا، دهمین نشست شورای عالی مجمع جهانی بیداری اسلامی شامگاه پنجشنبه با حضور 110 تن از علما،‌ پیشکسوتان و نخبگان شیعه و سنی در هتل آزادی تهران برگزار شد.

302/300

کد خبر: 713401

وب گردی

وب گردی