یک ششم آمریکایی ها داروهای روانپزشکی مصرف می کند

مطالعه جدید محققان نشان می دهد از هر ۶ فرد بزرگسال در آمریکا یک نفر برای مقابله با مشکلاتی نظیر افسردگی، اضطراب و بیخوابی داروی روانپزشکی مصرف می کند.

به گزارش ایسکانیوز، محققان آمریکایی دریافته اند در سال ۲۰۱۳، ۱۷ درصد افراد بزرگسال آمریکایی یک یا چند نسخه تجویزی برای دریافت داروی ضدافسردگی نظیر Zoloft، داروی خواب و آرامش بخش نظیر Xanax و Ambien، یا داروی ضدروان پریشی برای بیماری های شیزوفرنی و اختلال دوقطبی دریافت کرده اند.

توماس مور، سرپرست تیم مطالعه از موسسه داروهای ایمن ویرجینیا، در این باره می گوید: «من نگران این موضوع هستم که بسیاری از این داروها دارای عوارض جانبی بوده و استفاده بلندمدت آنها موجب ایجاد وابستگی به دارو می شود.»

به گفته دکتر شاونا نیومن، «مصرف داروهای روانی دغدغه روزافزون در آمریکاست و تجویز داروهای نظیر زاناکس، آتیوان و والیوم افزایش یافته است.»

این تیم تحقیق دریافتند که یک نفر از هر ۶ آمریکایی مصرف این داروها را گزارش کرده اند که از بین این تعداد ۱۲ درصد داروی ضدافسردگی، ۸ درصد داروهای ضداضطراب، آرامش بخش و داروی خواب و در حدود ۲ درصد داروهای ضدروان پریشی دریافت کرده اند.

همچنین محققان دریافتند افراد سفیدپوست تقریبا دو برابر (۲۱ درصد) افراد سیاه پوست و هیسپانیک ها این داروها را مصرف کرده اند. تنها ۵ درصد آسیایی تبارها اعلام کردند که این نوع داروها را استفاده کرده اند.

منبع:مهر

701

کد خبر: 713407

وب گردی

وب گردی