آیت الله امامی کاشانی: ایران صداقتش را در برجام نشان داد

خطیب جمعه تهران در خطبه دوم خود با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در برجام «صداقت، امانت، تقوا و نظام اسلامی خود را نشان داد که براساس عقل و دین استوار است»، خطاب به آمریکا گفت: شما عهدشکن و قابل اعتماد نیستید.

به گزارش ایسکانیوز، آیت الله امامی کاشانی در خطبه دوم نماز جمعه تهران، تمدید 10 ساله تحریم ها توسط آمریکا را نقض برجام دانست و افزود: 10 سال تحریم و بعد آن را تمدید کردند؛ سپس گفتند تمدید که نقض توافق هسته ای نیست، این تمدید است.
وی خطاب به آمریکایی ها گفت: 10 سال تمام شده است و شما دوباره تمدید کردید. آیا این تمدید تحریم نیست؟ این نقض توافق هسته ای و برجام نیست؟ شما قرار نبود این کارها را انجام دهید. قرار بود اگر تحریمی شود اوباما آن را وتو کند. چرا از وتو خودداری کردید؟
آیت الله امامی کشانی افزود: در مقابل این همه عهدشکنی و دروغ، جمهوری اسلامی ایران صداقت، امانت، تقوا و نظام اسلامی خود را که براساس عقل و دین استوار است نشان داد و در همه این مراحل راه درست را در پیش گفت؛ دیدید شما عهد شکن هستید و قابل اعتماد نیستید.
خطیب نماز جمعه تهران سپس خطاب به مردم دنیا گفت: دنیای هشت میلیارد نفری چشمانتان را باز کنید؛ ببینید چه کسانی به حق و چه کسانی باطل اند.
وی تاکید کرد: نظام جمهوری اسلامی به شکر خدا با اقتدار و عزت پیش می رود و راه نیز همان است که اهل بیت (ع) فرمودند یعنی صبر و انتظار.
آیت الله امامی کاشانی در ادامه به دوره آخر زمان و احادیثی در این زمینه اشاره کرد و گفت: در دوره آخر‌الزمان مشکلات به‌اندازه‌ای برای جهان اسلام زیاد می‌شود که وقتی یک نفر از قبر کسی عبور می‌کند می‌گوید کاش من به‌جای تو مرده بودم؛ بنابراین همه مردم به ‌ویژه جوانان که دعای آنها مستجاب است، برای فرج امام زمان(عج) بسیار دعا کنند.
وی در ادامه با طرح این پرسش که این بی سروسامانی در دنیا از کجاست؟ گفت: این بی سروسامانی از دو نقطه شروع می شود؛ یک نقطه دجال و نقطه دیگر سفیانی است. دجال در احادیث یعنی کافر و سفیانی یعنی به نام اسلام و مسلمان است.
خطیب جمعه تهران افزود: سفیانی در کشورهای اسلامی و دجال در جهان است؛ سفیانی در دست دجال است و کار این دو گروه برهم زدن جهان اسلام است.
وی گفت: اوضاعی که امروز داریم چنین است که به طور نمونه به مساله حلب و سوریه می توان اشاره کرد.
آیت الله امامی کاشانی با بیان اینکه «سفیانی و دجال نمی دانیم چه کسانی هستند» گفت: حلب نقطه ای بود که در آن آمریکا و صیهونیست ها نفوذ کردند. به نظر می رسد دجال به آمریکا و صهیونیستها و سفیانی بر همین آل سعود، تکفیری ها و داعشی ها تطبیق می کند زیرا در این زمینه روایات زیادی داریم؛ آنها اسلام را وارونه معنا می کنند.
وی به آزادی حلب اشاره کرد و گفت: مسلمانان در حلب بر کفر و دارودسته سفیانی ها و دجال پیروز شدند.
خطیب جمعه تهران با اشاره به تعبیرهایی که بعد از آزاد شدن حلب عنوان می شد، گفت: آنها تعبیرهایی کردند که نشان می دهد دنیا چقدر تاریک است؛ آمدند در تلویزیونها با افتخار این تعبیرها را گفتند که حلب سقوط کرد. اگر تروریست ها کشور شما را می گرفت و بعد ارتش شما آن شهر را از دست آنها پس می گرفت آیا این شهر شما سقوط کرده است؟ حلب سقوط کرد یا اینکه حلب آزاد شد؟
وی افزود: داعشی ها در عراق برای 34 نفر حکم اعدام صادر می کنند بعد می گویند حکم اعدام از دادگاه شرعی کرکوک است. دادگاه شرعی اسمش را می گذارند؟ این اوضاعی است که الان داریم.
آیت الله امامی کاشانی با بیان اینکه آنها با همان ظلم ها و وارونه کردن واقعیت ها و با همان الفاظ و دروغ پردازی ها می خواهند کار خودشان را پیش ببرند، گفت: ما باید در برابر آنها استقامت کنیم.
وی در ادامه ضمن تبریک به ارتش و مردم سوریه گفت: این پیروزی به علت مقاومت و ایستادگی است بنابراین فلسطین نیز برای پیروزی باید مقاومت کند. همانطوری که رهبر انقلاب در دیدار با رئیس جنبش اسلامی فرمودند فلسطین مساله اول جهان اسلام است و اینها با این حوادثی که ایجاد می کنند می خواهند فلسطین فراموش شود.
خطیب جمعه تهران خطاب به مردم فلسطین گفت: جهاد و ایستادگی فلسطین راه همانی است که امام صادق (ع) فرمودند باید صبر و استقامت کنید؛ استقامت تنها راه نجات اسلام است. استقامت راه بدبختی صهیونیست ها خواهد بود و آنها از بین خواهند رفت.
وی با بیان اینکه هر گوشه ای از سوریه که در دست اشغال این ارزال و اوباش یعنی سفیانی ها و دجال هاست بزودی آزاد خواهد شد، گفت: انشالله کشور عراق نیز بزودی از دست قوم خبیث النصره و داعش و این ارزال و اوباش که خودشان و احکامشان را شرعی می دانند و اسلام را چنین را معرفی می کنند و حقایق را وارونه جلوه می دهند نجابت پیدا می کند.

302/300

کد خبر: 713417

وب گردی

وب گردی