مقابله با بحران کم آبی کشور با اجرایی شدن طرح بتن متخلخل

دانشجوی عمران دانشگاه آزاد اسلامی قزوین در معرفی دستاورد نوین دانشگاهی به نام  بتن اسفنجی(بتن متخلخل) گفت:این محصول عبور دهنده آب سد ها و معابر شهر است که هنگام بارندگی آب از این سنگ فرش ها عبور کرده و به مخزنی که برای آن طراحی شده است انتقال داده می‌شود.

پدرام محمد قاسمی دریاره طرح ارائه شده خود به ایسکانیوز گفت: این طرح در سطح شهر هایی که هنگام بارندگی دچار آب گرفتگی و سیل می شوند کاربرد فروانی دارد و استفاده از این دستاورد دانشگاهی باعث می شود تا کمتر شاهد سیل و آب گرفتگی معابر باشیم.

وی با اشاره به این مطلب که این بتن تخلخلی باعث می شود تا آب هدر نرفته و ذخیره شود،گفت: در شهرهای کم بارش و حتی شهر های شمالی کشور که بارندگی زیاد است استفاده از این بتن سبب می شود تا کم آبی جبران شده و مانع هدررفت آب می شود.زیرا آب جمع آوری حاصل بارش در یک منبع هدایت شده و دوباره قابل استفاده است.

محمدقاسمی بیان کرد: این طرح با مشارکت مهندس امیر یاوری به عنوان سرپرست تیم، فرشاد مفتاحی، علی کریم دوست و دیبا احدزاده قناد و فاطمه صابری به این مرحله رسیده است.برای پیشرفت در چنین طرح هایی نیازمند سرمایه گذاری و حمایت هستیم البته طرح بتن تخلخلی توسط مرکز تحقیقات صنعت ساختمان دانشگاه آزاد اسلامی قزوین مورد حمایت قرار گرفته است و نیاز است تا شهرداری ها و ارگان های دیگر این طرح را به مرحله اجرا در آورند.

این دانشجو در ادامه تصریح کرد: با اجرایی شدن طرح بتن تخلخلی تا حدودی مشکلات و معضلات مربوط به کم آبی کشور حل خواهد شد.زیرا آب بدست آمده حاصل از بارندگی برای آبیاری زمین های کشاورزی و فضای سبز شهرها قابل استفاده خواهد بود.

200

کد خبر: 713435

وب گردی

وب گردی