70 هزار دانشجو در باشگاه پژوهشگران و نخبگان جوان دانشگاه آزاد اسلامی عضویت دارند

رئیس باشگاه نخبگان و پژوهشگران جوان دانشگاه آزاد اسلامی از رونمایی حدود 400 محصول از این مرکز را در هفدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد.

کریم زارع در گفت وگو با خبرنگار ایسکانیوز بیان کرد: برای اولین بار بخار بنزین در باشگاه پژوهشگران جوان تبدیل به میعان شده و بهترین نوع بازیافت است زیرا علاوه بر بازیافت و ارائه یک محصول جدید از آلودکی محیط زیست جلوگیری می شود.
زارع افزود: با توجه به عضویت 70 هزار دانشجو در باشگاه پژوهشگران و 14 هزار عضو فعال در باشگاه پژوهشگران جوان، از 2 هزار و 150 طرح ارائه شده تعداد 140 طرح تحقیقاتی، تجاری سازی شده است.

او از دستاوردهای خوبی است که توسط باشگاه پژوهشگران حاصل شده است و با توجه به اختصاص 2.5 درصد بودجه پژوهشی توانسته رکوردهای علمی دانشگاه آزاد اسلامی را به خود اختصاص دهد.
زارع در ادامه به اختصاص 2.5 درصد بودجه پژوهشی به باشگاه پژوهشگران و نخبگان دانشگاه آزاد اشاره کرد و تصریح کرد: نمایشگاه هفدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار که با حضور دانشگاه آزاد اسلامی در حال برگزاری است امسال نسبت به سال گذشته رشد خوبی داشته است که خوشبختانه در دیداری که دکتر میرزاده از غرفه های دانشگاه داشتند، بسیار مورد توجه او قرار گرفت.

وی افزود: در این نمایشگاه از حدود 400 محصول جدید باشگاه از جمله اختراع دوربین های کنترل اماکن و انواع این دوربین های کنترلی که برای اولین بار در سطح کشور صورت گرفته رونمایی شده است.
رییس باشگاه نخبگان و پژوهشگران جوان دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: با توجه به سخنان مقام معظم رهبری و تاکید ایشان به انجام کار گروهی ابن مهم نه تنها در واحدهای دانشگاهی دانشگاه آزاد بلکه در سایر دانشگاه های کشور چون صنعتی شریف ، دانشگاه تهران ، شهید بهشتی و دانشگاه شیراز نیز در این نمایشگاه صورت صورت گرفته است. ما هم در باشگاه نیز سعی کرده ایم با ارتباط های بین المللی و داخلی زمینه ساز فعالیت های بیشتر باشیم.

205/200

کد خبر: 713440

وب گردی

وب گردی