برگزاری جشن میلاد پیامبر اکرم و امام جعفر صادق(ع) در واحد بافت

همزمان با برگزاری جشن میلاد پیامبر اکرم و امام جعفر صادق(ع) از پرچم متبرک بارگاه امام رضا(ع) در واحد بافت رونمایی شد

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز از بافت در این مراسم که به همت بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی بافت برگزار شد، رئیس این دانشگاه گفت : انتخاب فاصله میان ۱۲ تا ۱۷ ربیع‌الاول که روایت اهل سنت و شیعه نسبت به تاریخ ولادت پیامبر گرامی اسلام است با همین هدف به عنوان «هفته وحدت» انتخاب شد تا زمینه‌ای باشد برای تاکید بر تحقق حکومت جهانی و واحد مسلمانان و به‌ وسیله آن زمینه‌های اختلافات و چالش‌های درونی کاهش یابد.

دکتر ابراهیم خراسانی پاریزی افزود: یکی از آرمان‌های بلند حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی که ریشه در اندیشه ناب توحیدی ایشان داشت، همانا اقتدار و عزت و سرافرازی مسلمین در جهان و اعتلای آنان در میان دیگر ادیان بود و به همین دلیل حتی قبل از پیروزی انقلاب اسلامی و پس از آن در بیان و دیدگاه‌های ایشان ضرورت وحدت مسلمانان به طور مستمر تأکید می‌شد.

رئیس واحد بافت با برشمردن عوامل بازدارنده تحقق وحدت در جهان اسلام خاطرنشان کرد: نگرانی از قدرت گرفتن مسلمانان در جهان و انسجام آنها که نهایتاً امکان سلطه را از قدرت‌های استکباری از جهان اسلام سلب می‌کرد سبب شد که در دو دهه گذشته راهبرد دشمنان بر دامن زدن به جنگ‌های فرقه‌ای و تشدید اختلاف میان مسلمانان متمرکز شده و با خلق گروه‌های وابسته تروریستی نظیر القاعده و داعش عملاً جهان اسلام را با هم درگیر و برای نظام سلطه و رژیم صهیونیستی بستری را فراهم آورند.

عضوهیئت علمی گروه تاریخ واحد بافت سپس به بررسی وقایع ماه بزرگ ربیع‌الاول پرداخت و بیان کرد: یکی از مناسبت‌های مهمی که در ربیع‌الاول صورت گرفت، هجرت پیامبر اکرم (ص) از مکه به مدینه است. در پایان سال ۱۳ بعثت، حضرت محمد (ص) در پی نقشه کفار قریش برای قتل ایشان و به فرمان خداوند از مکه به مدینه هجرت فرمود و این چنین برگ زرینی در تاریخ اسلام ورق خورد.

این مقام مسئول اخلاق نیکو و تلاش فوق‌العاده را به عنوان دو ویژگی از عوامل موفقیت پیامبر اکرم (ص) نام برد و افزود: از دیگر مناسبت‌های ماه سراسر خیر و برکت ربیع‌الاول میلاد امام صادق (ع) است که فعالیت‌های برجسته علمی آن حضرت در تربیت شاگردان در عرصه‌های مختلف و معرفی اسلام ناب محمدی از جمله آثار ماندگار جهان اسلام است.

در ادامه این مراسم از پرچم متبرک امام رضا(ع) که توسط آستان قدس رضوی به بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بافت اهدا شده بود،رونمایی شد.

اجرای نمایش کمدی، برنامه های رزمی و تجلیل از یاری کنندگان بسیج دانشجویی از دیگر برنامه های این مراسم بود.

200

کد خبر: 713533

وب گردی

وب گردی