دانشگاه آزاد اسلامی به جای شعار دادن، برای فعالیت‌های دینی عمل می‌کند/ شناسایی استعدادهای هنری دانشجویان با بازارچه‌های فن و هنر

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی به نمایشگاه دستاوردهای فرهنگی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی در اجلاس 71 اشاره کرد و از برگزاری جشنواره فیلم کوتاه نماز توسط این دانشگاه خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر سید طه هاشمی، معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی در حاشیه بازدید از بازارچه فن و هنر واحد علوم و تحقیقات گفت: «فعالیتی که در هیات رئیسه تصویب شد که بازارچه فن و هنر در استان‌ها و واحدها تشکیل شود، کار بسیار خوبی بود. بسیاری از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی تولیدات فرهنگی و هنری و محصولاتی دارند که می‌تواند به تولید انبوه برسد، اما امکان عرضه آنها بسیار کم و محدود است. کمک و توجه به دانشجویان می‌تواند رقابت ایجاد کند بنابراین تاکید زیادی روی این بازارچه‌ها وجود دارد.»

او ادامه داد: «هر استانی باید حداقل یک بازارچه فن و هنر برای عرضه محصولات دانشگاهی یعنی محصولاتی که توسط دانشجویان یا استادان تولید می‌شود، ایجاد کنند. خوشبختانه برخی از استان‌ها این کار را شروع کرده‌اند. در تهران هم به زودی مکانی برای این موضوع خواهیم داشت.»

هاشمی افزود: «در واقع همه واحدهای جامع دانشگاه آزاد اسلامی کار تمرینی انجام دادند. بازارچه فن و هنری که واحد علوم و تحقیقات برگزار کرد مقدمه‌ای است برای نمایشگاه‌ دستاوردهای فرهنگی، هنری و اجتماعی که اواخر بهمن، هم‌زمان با اجلاس 71 آغاز می‌شود.»

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: «یکی از برنامه‌های جدی معاونت دانشجویی و فرهنگی امکان عرضه محصولات دانشجویان است. در این بازارچه هر کدام جاذبه‌های خاص خود را داشت و ایده‌های بسیار خوبی در آنها دیده می‌شد که در این دو سال اخیر ارائه شده بود و اگر حمایت شوند، می‌تواند به تولید انبوه و درآمدزایی هم برسد.»

او به رشته‌های دانشجویانی که در بازارچه شرکت کرده بودند، اشاره کرد و گفت: «رشته‌ بسیاری از دانشجویانی که در بازارچه حضور داشتند ارتباطی با نوع محصول و فعالیتی که عرضه کردند، نداشت.»

دانشگاه آزاد اسلامی استعدادهای هنری را شناسایی می‌کند

هاشمی درباره طرح معاونت دانشجویی و فرهنگی برای شناسایی استعدادهای هنری گفت: «طرح بزرگ معاونت دانشجویی و فرهنگی در نظر دارد در سراسر کشور استعداد‌های هنری را شناسایی کند و با کارگاه‌های آموزشی، نسل جدیدی از فارغ‌التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی را تربیت کند که خارج از رشته تخصصی‌شان می‌تواند برای کشور و خودشان مفید و تاثیرگذار باشند. زمانی که این افراد شناسایی و در کارگاه‌های آموزشی شرکت کنند، نسل جدیدی از فارغ‌التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی بوجود می‌آیند که در آینده می‌توانند در همین زمینه‌ها مشغول به کار شوند.»

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی درباره دستاوردهای فرهنگی که در اجلاس 71 عرضه می‌شود، گفت: «دستاوردهایی که در این نمایشگاه شرکت می‌کنند باید محور فرهنگی، هنری یا اجتماعی داشته باشند. برخی از محصولاتی که در دانشگاه تولید می‌شود باید در بخش‌های دیگر حضور داشته باشند. به طور مثال در نمایشگاه اردیبهشت بسیاری از محصولات عرضه می‌شوند اما محصولاتی که جنس آنها فرهنگی، هنری یا اجتماعی و علوم انسانی است در نمایشگاه اجلاس 71 حضور دارند.»

حضور همه استان‌های دانشگاه آزاد اسلامی در نمایشگاه دستاوردهای فرهنگی اجلاس 71

او درباره بخش‌های اجلاس 71 گفت: «اجلاس 71 دانشگاه آزاد اسلامی دو بخش است: یک بخش کمیسیون‌های تخصصی است که هر سال همه روسای واحدها جمع می‌شوند و موضوعات خاصی در دستور کار دارند که باید در اجلاس به آن برسند و هر معاونت کمیسیون خاص خود را دارد که روسای واحدها در آنها شرکت می‌کنند.»

هاشمی به موضوع اصلی اجلاس اشاره کرد و گفت: «موضوع اصلی اجلاس امسال دانشگاه آزاد اسلامی فرهنگی است. در کمیسیون‌های تخصصی معاونت دانشجویی و فرهنگی درباره پیوست فرهنگی بحث خواهد شد اما در کنار آن نمایشگاه دستاوردهای فرهنگی برگزار می‌شود. در آنجا همه فعالیت‌های که صبغه فرهنگی دارد مانند کتاب، نشریات و ایده‌هایی که می‌تواند به شرکت دانش‌بنیان فرهنگی تبدیل شود و همه فعالیت‌های هنری که ساخت دست دانشجویان است، عرضه خواهد شد. به طور مثال در نمایشگاه صنایع دستی با رویکرد مسائل دینی که در همدان برگزار شد بیش از هزار اثر عرضه شد که بیشتر آنها نیز توسط دانشجویانی که در رشته‌ هنر تحصیل نمی‌کردند، عرضه شده بود.»

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی درباره ویژگی نمایشگاه اجلاس 71 گفت: «همه استان‌های دانشگاه آزاد اسلامی در این نمایشگاه غرفه دارند و دانشگاه از همه هم‌استانی‌هایی که در تهران هستند، دعوت می‌شود تا نمایشگاه بازدید کنند.»

جشنواره فیلم کوتاه نماز برگزار می‌شود

او درباره برگزیده شدن دانشگاه آزاد اسلامی در ستاد اقامه نماز گفت: « بسیاری برای مسائل دینی شعار می‌دهند در صورتی که دانشگاه آزاد اسلامی درباره این موضوع شعار نمی‌دهد بلکه به وظیفه خود عمل می‌کند. دانشگاه آزاد اسلامی در بین 107 نهاد جزو 7 نهاد اول است. جالب است که رسانه‌ها زیاد به این موضوع نپرداختند و شاید این موضوع برای این است که خلوص این کار بالا بوده است.»

هاشمی افزود: «برگزیده شدن دانشگاه آزاد اسلامی در ستاد اقامه نماز باعث شد همکاران در دانشگاه آزاد اسلامی احساس کنند تلاشی که دراین دو سال انجام دادند، اثر داشته است و این موضوع را باید با برنامه‌های جامع‌تری پیش ببرند.»

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی به جلسه دانشگاه آزاد اسلامی با نماینده ریاست جمهوری در ستاد اقامه نماز اشاره کرد و گفت: «چند مورد از برنامه‌های دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه نمازدر این جلسه تصویب و مقرر شد جشنواره فیلم‌های کوتاه دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شود. اولین جشنواره در فیروزکوه با محور دفاع مقدس و با حضور بیش از 400 فیلم از دانشجویان سراسر کشور برگزار شد. امسال نیز امیدواریم دومین جشنواره را با موضوع نماز و سلامت معنوی برگزار کنیم. دانشجویان سراسر کشور می‌توانند روی این موضوع کار کنند.»

او افزود: «این مسائل امکانی است که در دانشگاه آزاد اسلامی فراهم شده تا دیگرانی که فقط شعار می‌دهند، ببینند بدون شعار می‌شود در زمینه نماز و مسائل دینی فعالیت کرد.»

هاشمی گفت: «در حال برنامه‌ریزی برای جشنواره نماز هستیم تا تاریخ و مکان برگزاری آن مشخص شود.»

200

منبع: انا

کد خبر: 713612

وب گردی

وب گردی