دستگاه هوشمند سنجش دمای بتن ساخت و ساز را سهولت می بخشد

رییس انجمن علمی ایده های نوین دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز با معرفی دستگاه هوشمند سنجش دمای بتن گفت:انجمن علمی ایده های نوین دانشگاه آزاد تبریز سومین بار است که در نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی شرکت می کند و جدیدترین طرح امسال طراحی وساخت دستگاه هوشمند سنجش دمای بتن است که در این نمایشگاه ارائه شد.

دکتر سید مهدی قدوسی فر در ادامه معرفی عملکرد دستگاه هوشمند سنجش دمای بتن به ایسکانیوز گفت: این دستگاه برای حفظ مقاومت و خاصیت بتن طراحی شده است.در مناطق سردسیر وقتی دمای هوا به زیر سفر درجه می رسد عموما بتن ریزی برای ساخت و ساز با مشکلاتی رو به رو می شود از این رو با نصب این دستگاه بتن ریزی در شرایط نامناسب جوی نیز به راحتی صورت می گیرد.

وی تصریح کرد:در هوای سرد دستگاه به طور اتومات به هیترها و المنت های نصب شده پیام می دهد و المنت ها فعالیت خود را آغاز کرده و باعث می شود دما متعادل شود و دمای بتن را زیر درجه یخ زدگی نگه می دارد.بنابراین عملیات بتن ریزی در ساخت و ساز سهولت می یابد.

دکتر قدوسی فر بیان کرد:بتن در شرایط هوای سرد خاصیت خود را از دست می دهد و چون مقاومت بتن کاهش پیدا می کند بنابراین برای ساخت و ساز مناسب نخواهد بود این دستگاه هوشمند با هزینه اندک می تواند مانع از کاهش استحکام بتن شود و با تولید انبوه این دستگاه ساخت و ساز در شهرهای سردسیری بهتر صورت می گیرد.

وی با اشاره به اینکه دو مدل از این دستگاه برای ثبت اختراع و تجاری سازی مورد تست و آزمایش قرار گرفته است،ادامه داد:دو نمونه از این دستگاه ساخته شده در آزمایشات فنی علمکرد مثبتی داشته است .چنانچه سرمایه گذاران امکاناتی را برای تولید انبوه در اختیارمان قرار دهند با راه اندازی خط تولید این دستگاه می توانیم مشکلات مربوط به ساخت و ساز را حل کنیم.

200/202

کد خبر: 713640

وب گردی

وب گردی