حوزه و دانشگاه مثل دو بالی است که کشور را به پرواز در می آورد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین – پیشوا و قرچک به مناسبت سالروز شهادت آیت الله مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه قبل از خطبه های نماز جمعه ورامین سخنران بود .

به گزارش ایسکانیوز؛ شیبانی با گرامی داشت یاد و خاطره مجاهد خستگی ناپذیر و عالمی ربانی، آیت اللّه مفتح در سخنانی پیرامون موضوع وحدت حوزه و دانشگاه گفت : از خجسته ترین پیامدهای انقلاب اسلامی، وحدت حوزه و دانشگاه است که حقیقتاً طرح مسئله وحدت حوزه و دانشگاه را می توان از آثار انقلاب فرهنگی دانست که با بهره گیری از رهنمودهای امام راحل (ره) در سال 59 آغاز شد.

وی افزود : این آرمان بلند، دانشگاه و حوزه را برای تلاش مشترک به سوی هم کشاند و در فضای سیاسی آن زمان، باب مشارکت و وحدت حوزه و دانشگاه را بازکرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین – پیشوا و قرچک با برشمردن خصوصیات وحدت حوزه و دانشگاه خاطر نشان کرد : وحدت حوزه و دانشگاه ترس و وحشت را به اندام استکبار و معاندین نظام انقلاب اسلامی انداخته است و این وحدت ، راهبرد اساسی امام راحل (ره) برای تحقق اسلام ناب محمدی است و بدون این وحدت، انقلاب اسلامی کم فروغ است .

شیبانی خاطر نشان کرد : وحدت و همکاری میان این دو نهاد، نه یک وحدت فیزیکی و شکلی، بلکه تقارب و یکی شدن در مبانی معرفت شناختی، ارزش های فرهنگی و دغدغه ها و حساسیت های سیاسی ـ اجتماعی است و همین حالت است که هر یک از این دو قشر را در جایگاه واقعی خود قرار داده است.

وی ادامه داد : حوزه و دانشگاه باید هر دو دارای یک جهان بینی باشند و دانش آموختگانی مؤمن، انقلابی، ولایی و متعهد و متخصص تقدیم جامعه کنند.

شیبانی با تأکید بر لزوم همکاری های مشترک این دو نهاد اثر گذار گفت : یکی از ملموس ترین و عینی ترین زمینه های تقارب و همکاری این دو نهاد اتخاذ شیوه های مشترک آموزشی ـ پژوهشی است. تبادل اطلاعات، تشکیل شبکه های مشترک پژوهشی ـ اطلاع رسانی، مبادله استاد و مدرّس و نیز ایجاد ارتباط سیاسی ـ فرهنگی می تواند سهم بسزایی در همکاری و وحدت حوزه و دانشگاه داشته باشد و می توان گفت حوزه و دانشگاه مثل دو بالی است که کشور را به پرواز در می آورد.

بیش از 70 عنوان اختراع در حوزه های مختلف افتخاری بزرگ برای واحد رقم زده است

حسینعلی شیبانی با اشاره به ارتقاء سطح کیفی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین-پیشوا و قرچک تصریح کرد : این واحد جامع دانشگاهی با بهره مندی از 600 عضو هیأت علمی و مدرس، 70 آزمایشگاه تحقیقاتی و کاربردی و بیش از 15 هزار دانشجو پذیرای مشتاقان تحصیلات تکمیلی در تمامی مقاطع تحصیلی است.

وی ادامه داد : بیش از 70 عنوان اختراع در حوزه های مختلف و هم چنین کسب مقام نائب قهرمانی این واحد دانشگاهی در بین 48 کشور در مسابقات بین المللی رباتیک که به تازگی رقم خورده است، افتخاری بزرگ برای واحد رقم زده است .

203/200

کد خبر: 713696

وب گردی

وب گردی