حمایت وزارت علوم از توسعه محصولات دانش‌بنیان ایرانی

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: وزارت علوم از فعالیت‌های در راستای توسعه محصولات دانش‌بنیان ساخت داخل حمایت می‌کند؛ البته در این راستا تولیدکنندگان نیز باید علم و دانش صحیح معرفی و عرضه محصولات خود را داشته باشند.

به گزارش ایسکانیوز، محمد فرهادی درباره حمایت از کالای دانش‌بنیان ساخت داخل اظهار کرد: همزمان با هفته پژوهش نمایشگاه دستاوردهای پژوهشگران یا همان فن‌بازار را برگزار کردیم که در این فضا قراردادهای مناسبی نیز بسته شده است. در سال گذشته دانشگاه‌ها در این نمایشگاه بیش از 44 میلیارد تومان قرارداد بستند که پیش‌بینی می‌شود این رقم امسال به 100 میلیارد تومان برسد؛ بنابراین این رویداد نیز خود به نوعی حمایت از تولید محصولات دانش‌بنیان داخلی است.

فرهادی با بیان اینکه وزارت علوم از فعالیت‌های ترویجی و فرهنگ‌ساز در راستای توسعه فعالیت تولیدکنندگان دانش‌بنیان داخلی برای ارائه محصول دانش‌بنیان حمایت می‌کند، خاطرنشان کرد: البته تولیدکنندگان داخلی نیز باید برای آشنایی مصرف‌کننده داخلی محصول خود را که دارای کیفیتی قابل قبول است، به درستی معرفی کنند؛ در این زمینه تبلیغ و بازاریابی کالا باید انجام شود که این موضوع نیز خود یک علم است. پس با برنامه‌ریزی درست تولیدکنندگان باید در زمینه معرفی و عرضه محصول دانش‌بنیان خود اقدام کنند. جشنواره «ایران ساخت» از جمله حرکت‌های مهم برای این هدف است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری عدم ورود محصولات خارجی را نیز راهی برای ترغیب مصرف‌کننده داخلی دانست و عنوان کرد: اگر تولیدکننده داخلی محصولی با کیفیت روانه بازار می‌کند، برای حمایت از آن باید از واردات کالای خارجی مشابه آن خودداری شود. در این زمینه، فرهنگ‌سازی و آگاهی بخشی عمومی نیز اهمیت بسزایی دارد که جشنواره «ایران ساخت» می‌تواند نقش مهمی برای ایجاد پلی میان مصرف کننده و تولیدکننده ایرانی ایفا کند.

بر اساس اعلام روابط عمومی علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری، جشنواره ملی فرهنگی هنری «ایران ساخت» با اهداف «جریان‌سازی و تولید محتوا برای فضای مجازی مرتبط با چرخه تجاری‌سازی، کارآفرینی و اقتصاد دانش‌بنیان»، «حمایت از خدمات و تولیدات دانش‌بنیان ساخت ایران»، «ساماندهی واردات بی‌رویه و ارج نهادن به کالاها و محصولات ایرانی با کیفیت» و همچنین «کمک به برجسته‌سازی (نشان تجاری) کالاهای مرغوب ایرانی» در بخش ادبیات، هنرهای تجسمی، رسانه‌های دیداری و شنیداری، رسانه‌های دیجیتال و ایده بازار به همت ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان با شعار «فناوری ایرانی، کسب و کار ایرانی» از 16 تا 18 دی‌ماه امسال برپا می‌شود.

201

منبع: ایسنا

کد خبر: 713726

وب گردی

وب گردی