انتخاب دکتر میرزاده به عنوان رییس انجمن آسایهل موجب تغییر نگاه دانشگاهیان و کشورهای مختلف به ایران شده است

حسین ابراهیمی گفت: حضور و انتخاب دکتر میرزاده در آسایهل موجب شده تا نگاه دانشگاهیان و کشورهای مختلف به ایران تغییر کند بخصوص در رای گیری هایی که داشتیم نه تنها کشورهای آسیایی بلکه کشورهای اروپایی نیز حضور داشتند.

دکتر حسین ابراهیمی، مدیرکل امور بین‌الملل دانشگاه آزاد اسلامی، با اشاره به برجام و تاثیر آن بر دیپلماسی علمی، به ایسکانیوز گفت: پس از برجام، دیپلماسی علمی نیز به دنبال دیگر دیپلماسی ها باید صورت می گرفت. به طور مثال تعداد هیات علمی هایی که از دانشگاه آزاد و دانشگاه های دولتی بازدید کردند افزایش یافت و تعداد دعوت نامه ها در خصوص بازدید دانشگاهیان ما به کشورهای دیگر بیشتر از گذشته شد.

وی ادامه داد: در طول چند ماه اخیر حداقل 15 تفز از اعضای هیات علمی دانشگاه های خارجی که اکثرا از کشورهای اروپایی بودند وارد کشور شدند و از دانشگاه های ما بازدید کردند که نویدبخش اتفاقات مثبت در کشور است.

ابراهیمی یادآور شد: حضور و انتخاب دکتر میرزاده در آسایهل یکی از این دستاورد ها است که موجب شده نگاه دانشگاهیان و کشورهای مختلف به ایران تغییر کند. همچنین دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان مجموعه ای که قسمت اعظم آموزش عالی کشور را بر دوش دارد می تواند در این زمینه ها فالیت های چشمگیری داشته باشد که خوشبختانه این اتفاق در چندماه اخیر افتاده است.

وی در خصوص لزوم همکاری های بین المللی دانشگاه ها و تاثیر متقابل آن بر رشد علمی کشور افزود: بحث دانشگاه و علم مرز نمی شناسد. به همین منظور بحث های دانشگاهی کاملا بین المللی و فارغ از مرز و جغرافیا است و طبیعتا دانشگاهی می تواند در دنیای امروز موفق باشد که وارد عرصه بین المللی شود.

وی خاطر نشان کرد: نسل جدید دانشگاه ها، نسل های درون مرزی نیستند و باید برای ارتقای خود با تمام جهان در ارتباط بوده و اثر خود را نشان دهند. در همین راستا دانشگاه آزاد به عنوان دانشگاه پیشرو در حوزه بین الملل قدم در این مسیر گذاشته و حضوری فعالی را از خود نشان داده است.

وی در پایان گفت: حضور در انجمن های مختلف دانشگاهی نیز نویدبخش این موضوعات است که شروع آن با آسایهل بود. بعلاوه امیدواریم در آینده دانشگاه آزاد اسلامی در انجمن های دیگری نقش ایفا کند و شاهد پیشرفت روز افزون این مجموعه دانشگاهی در عرصه بین الملل باشیم.

200/202

کد خبر: 713727

وب گردی

وب گردی