دانشگاه آزاد اسلامی تنها دانشگاه دارای شعبه بوم شناسی فناری و  فرهنگی

عضو باشگاه پژوهشگران دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی تنها دانشگاهی است که در تمام نقاط کشوراز لحاظ بوم شناسی فناری و بوم شناسی فرهنگی شعبه دارد .

دکتر کیوان اوضاعی عضو باشگاه پژوهشگران دانشگاه آزاد اسلامی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری ایسکانیوز با ابراز خرسندی از انتخاب ریاست عالی دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان سکاندار اجلاس آسایهل بیان داشت: قاعدتاً حضور دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان نخستین دانشگاه حضوری جهان در این اجلاس و مسلماً ریاست دکتر آقای میرزاده در کسوت ریاست اجلاس می توان گفت تاثیر قابل ملاحظه و شگفتی را در توسعه بخش علم و فناوری و سیاستگذاری های علمی کشور خواهد داشت.

وی حضور دکتر میرزاده در کرسی ریاست این اجلاس را برای دانشگاه آزاد اسلامی امتیاز خوبی دانست و خاطر نشان کرد: این اتفاق هم برای کشور وهم برای بدنه دانشگاه آزاد اسلامی بسیار خوب است ضمن اینکه این موضوع بار مسوولیت دانشگاه آزاد اسلامی را سنگین تر می کند چرا که یک بخشی از بار علمی کشور و ارتباطات بین فناوری ها را میان کشورها برعهده دارد.

عضو باشگاه پژوهشگران دانشگاه آزاد تاکید کرد: حضور دکتر میرزاده و بدنه دانشگاه آزاد اسلامی می تواند برکات خیلی زیادی برای توسعه علمی، بوم شناسی فرهنگی و سایر مواد را داشته باشد.

وی با بیان اینکه تعادلات باید در بخش رشته های جدید و در بخش میان رشته ای و کاربری چند گانه توسعه پیدا کند اظهار داشت: باید بتوان یک حد واسطی را بین توسعه فناوری و کاربردی کردن فناوری در کشور ایجاد کرد.

اوضاعی در ادامه در پاسخ به اینکه درحال حاضر با توجه به اینکه دانشگاه آزاد همواره به این جرگه پیوسته و دکتر میرزاده ریاست این قسمت را دارند جایگاه دانشگاه آزاد چگونه است خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه 239 دانشگاه برتر از جمله دانشگاه های آمریکا، انگلیس و کشورهای طراز اول علمی در جهان در این اجلاس عضو هستند باید گفت که این شروع کار است و نباید در این خصوص و فعالیت ها زود قضاوت کنیم.

وی در ادامه به آینده موفقیت آمیز تعاملات بین الملل در حوزه علمی دانشگاه آزاد افزود: در واقع انتصاب دکتر میرزاده به عنوان رئیس این اجلاس قاعدتاً خیلی میتواند مفید باشد چرا که این امرمی تواند باعث حفظ و رشد فناوری و شرکتهای دانش بنیان دانشگاه آزاد اسلامی شود ضمن آنکه باید هرچه بیشتر این بستر تقویت شده و با تدبیرهای ویژه بتوان رشد فزاینده ای در حوزه تجاری سازی و تقویت شرکت های دانش بنیان کشور را شاهد باشیم.

عضو باشگاه پژوهشگران دانشگاه آزاد با بیان اینکه خود دانشگاه آزاد اسلامی یک کشور است گفت: دانشگاه آزاد اسلامی تنها دانشگاهی است که در تمام نقاط کشوراز لحاظ بوم شناسی فناری و بوم شناسی فرهنگی شعبه دارد و در حال فعالیت است ضمن آنکه کل کشور می تواند از پتانسیل استفاده کند و هر دانشگاهی این قابلیت را ندارد.

وی ادامه داد: هر دانشگاهی در یک شهر خاصی پتانسل بالقوه همان شهر است ولی دانشگاه آزاد اسلامی این پتانسل را دارد که از کل کشور میتواند دستاوردهای فناوری را جذب ، بسته بندی واولویت بندی کند و براساس به نیازهای داخل و خارج از کشور بتواند راهکار ارایه دهد.

اوضاعی در پایان در خصوص حمایت هایی که وزارت علوم باید صورت دهد تصریح کرد: آن چیزی که به نظر می رسد وزارت علوم به عنوان متولی آموزش و پژوهش کشور می تواند در حوزه علم و فناوری حمایت هاو پشتیبانی های علمی کافی را اختصاص دهد این است که به عنوان یک سیستم دولتی حمایتهای قابل قبولی را صورت دهد چرا که این حمایتها در سطح کلان می تواند آتیه خوبی را در حوزه آموزش عالی کشور هم در سطح داخلی و هم در حوزه بین الملل ایجاد کند.

204/200

کد خبر: 713758

وب گردی

وب گردی