۱۰ تیتر داغ دنیای آی تی/ از روشدن دست چینی‌ها در رونمایی از خودروی خودران تا رنگی شدن خدمات اوبر

تیترهای داغ دنیای آی تی از روشدن دست چینی‌ها در رونمایی از خودروی خودران تا رنگی شدن خدمات اوبر را با ما بخوانید.

به گزاش ایسکانیوز، باهم مروری بر مهم‌ترین اخبار فناوری اطلاعات در روز یکشنبه مورخه 28 آذر ماه 1395 می‌کنیم:

شماره 1 - ورایزون معامله 4.8 میلیارد دلاری خرید یاهو را می‌کشد. پس از انتشار خبر هک 1 میلیارد اکانت یاهو (هک جدید) ورایزون حاضر به پرداخت رقم مذکور نیست و تأکید می‌کند که این رقم باید کاهش یابد و یا معامله را برهم خواهد زد.

شماره 2 - سرانجام نینتندوی ژاپن بازی سوپرماریو ران را روی اپ استور منتشر کرد تا کاربران بتوانند با نصبان بازی موردعلاقه خود را روی آیفون و آی پد انجام دهند.

شماره 3 - فیس‌بوک با استفاده از snopes (سایتی که اخبار و شایعات را از هم تشخیص داده و درباره صحت‌وسقم آنها خبر می‌دهد) با اخبار جعلی مبارزه می‌کند.

شماره 4 - کمپانی‌های درگیر در تجارت تبلیغات فناورانه دستور گرفتند تا سایت معروف دست راستی با محتوای نژاد پرستانه را مسدود کنند.

شماره 5 - آمازون به‌طور مخفی درحال‌توسعه اپلیکیشن اوبر برای کامیون است و برای این کار 800 میلیون دلار سرمایه‌گذاری کرده است. بر این اساس قرار است رانندگان کامیون بتوانند بسته‌ها و مقاصد را به‌راحتی پیداکرده و به مقصد برسانند. قرار است این سرویس تابستان 2017 راه‌اندازی شود.

شماره 6 - رو شدن دست چینی‌ها درباره خودروی خودران LeEco باعث آبروریزی شد. فارادی فیوچر و کمپانی چینی LeEco روی خودروی الکتریکی خودرانی کار می‌کردند که در آوریل رونمایی شد اما گفته‌شده است که خودرو از راه دور و از پشت‌صحنه با ریموت کنترل مدیریت می‌شده است. حالا مهندسان فیوچر فارادی اعلام کرده‌اند که دست از کار روی پروژه مشترک با LeEco برای توسعه خودروی LeSee کشیده‌اند.

شماره 7 - رانندگان عصبانی اوبر در لندن جلوی اداره سلزفورس (یکی از مشتریان کلان که سرویس فراوانی از اوبر می‌گیرد) تظاهرات کردند. آنها به شرایط کاری خود همچنان اعتراض دارند و اینکه سلزفورس به‌عنوان یکی از مشتریان اوبر حق آنها را پایمال می‌کند.

شماره 8 -اولین عرضه عمومی سهام کمپانی Trivago به رقم 287 میلیون دلار رسید که دور از انتظار بود. Trivago پلتفرم سرچ هتل و خدمات هتلداری به‌صورت آنلاین است.

شماره 9 - رنگی شدن سرویس و خدمات اوبر در 4 شهر نیوکاسل، میامی، دنور و نشویل شروع شد. بنابراین مشتریان می‌توانند بفهمند کدام خودرو را برای دریافت خدمات سفارش داده‌اند.

شماره 10 - استارتاپ Just Eat با صرف 266 میلیون دلار دو رقیب خود به نام‌های Hungryhouse و SkipTheDishes را خرید.

200/202

منبع: خبر آنلاین

کد خبر: 713790

وب گردی

وب گردی