بافت تاریخی میدان وحدت اسلامی احیا می شود

شهردار منطقه یازده تهران گفت: با همکاری سازمان زیبا سازی شهر تهران؛ احیای بافت تاریخی و ارزشمند میدان وحدت اسلامی در محدوده حصار ناصری تا یک ماه آینده آغاز خواهد شد.

به گزارش ایسکانیوز نصراله آبادیان ضمن اعلام این خبر افزود: درعملیات بازسازی واحیای بافت تاریخی میدان وحدت اسلامی طراحی و نظارت از سوی سازمان زیبا سازی شهر تهران و اجرای طرح از سوی اداره زیبا سازی این منطقه در حال است.

شهردار منطقه 11 ادامه داد: برای احیای بافت تاریخی این میدان ضمن آرام سازی بصری؛ کلیه زوائد بصری محیط پیرامون حذف و جداره های شهری آن پیرایش می شود.

آبادیان در ارتباط با اقدامات پیش بینی شده برای افزایش تردد عابر پیاده گفت: برای تسهیل تردد عابران پیاده و احیای تعامل اجتماعی در محدوده میدان وحدت اسلامی با اولویت بخشیدن به حرکت پیاده به جای سواره با حذف پل عابر، محدوده میدان سنگ فرش و پیاده راه سازی می شود.

به گفته شهردار منطقه 11میدان وحدت اسلامی (شاپور سابق) که در محدوده حصار ناصری قرار دارد ؛از میادین قدیمی شهر تهران است که در گذشته نقش یک میدان را داشته است اما رفته رفته با حرکت خودروها از این نقش کاسته و حضور عابر پیاده در آن کاهش یافته است .

700700

کد خبر: 713826

وب گردی

وب گردی