وحدت، ضرورت دیر و دور این سرزمین

میلاد رسول گرامی اسلام حضرت محمد مصطفی(ص) فرصت و بهانه ای است تا به گوهر گم شده ی وحدت در جهان اسلام بیش از پیش توجه شود چیزی که در ایران اسلامی به همت بزرگان دوراندیش این دیار به عنوان «هفته وحدت» نامگذاری شد تا باور تابناک « إِنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ إِخْوَةٌ فَأَصْلِحُوا بَیْنَ أَخَوَیْکُمْ» چون بلند آفتابی بر بام سرای این سرزمین در طلوع و درخشش همواره باشد.

در این روزگار که برخی عصبیت های جاهلی هدفمند و جزم اندیشی های رایج شده در برخی جوامع برای بدنام کردن مسلمانان به یک افت و آفت بزرگ تبدیل شده است، ایران ما با الهام از اسلام و با تکیه بر «رحماء بینهم» و با الهام از رهنمودهای بزرگان کشور و مهر و محبت دیرپایی که در این سرزمین بین همه ی ادیان و مذاهب و اقوام بوده است می تواند به یک الگوی منطقه ای تبدیل شود که لازمه ی آن وحدت قلبی و عملی بین شیعه و سنی است.
باید بپذیریم که وحدت تنها در لفظ و آن هم در یک هفته محقق نمی شود بلکه باید باور با هم بودن و یکدلی و وحدت در گفتار و رفتار ما تبلور پیدا کند و هر ایرانی با داشتن هر مذهب و زبان، تفاوتی بین خویش و دیگران نبیند که در ایران با بهره گیری از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب و علمای عزیز شیعه و سنی افق های روشنی پدیدار گشته است و می توان با شتاب بیشتر و بهتر بر این مدار پیش رفت.
حال که سرزمین کهنسال ما مورد هجمه های فرهنگی، سیاسی و اقتصادی بدخواهان ملت بزرگ ایران قرار گرفته است بیش از پیش این وحدت و یکدلی در همه ابعاد و بین همه افراد احساس می شود. امروز نباید وحدت صرفا در یک هفته و تنها بین عزیزان شیعه و سنی خلاصه شود بلکه در کنار وحدت اقوام و مذاهب و ادیان، وحدت بین همه ارکان جامعه به ویژه وحدت بین سیاسیون و همه وفاداران قانون اساسی یک ضرورت انکارناپذیر است تا گامی فراپیش نهاده شود.
در این روزگار، ملت نستوه و بیدار ایران اسلامی که با تقدیم هزاران شهید، جانباز، آزاده و ایثارگر دِین خود را به این دین و دیار اداء کرده اند و تاکنون برای دفاع از آرمان های خویش رنج های شیرینی به جان خریده اند و صبورانه هر تلخی را تاب آورده اند انتظار دارند همه ایرانیان با هر دین و مذهب و گرایش سیاسی که دارند با حرکت بر مدار عقل، انصاف و وحدت در کنار کار به دستان برای گره گشایی از مشکلات مردم همگام و همراه شوند و خوب می دانند که قلم ها و حنجره های اختلاف افکن و نفاق آفرینی که بخواهند حاکمیت ملی را خدشه دار کنند با آرمان های بزرگ انقلاب بیگانه اند و قطعا این جفایی آشکار در حق این مردم نجیب و صبور و صمیمی است.
امید است فرخنده میلاد پیامبر نور و «رحمت للعالمین» پیوند برادری و یکدلی را بین همه ی دلدادگان ایران اسلامی مستحکم تر کند و آبشار بلند این باور، کینه و اختلاف را از دل ها بزداید. در پایان با مولوی هم نوا می شویم که:
رو سینه را چون سینه‌ها هفت آب شو از کینه‌ها
و آنگه شراب عشق را پیمانه شو پیمانه شو
بنواخت نور مصطفی آن استن حنانه را
کمتر ز چوبی نیستی حنانه شو حنانه شو
اسماعیل حسین پور، مشاور و مدیرکل دفتر استاندار و روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی

کد خبر: 713844

وب گردی

وب گردی