توسعه مراکز رشد و برگزاری استارت آپ ها از اولویت های  پژوهشی دانشگاه هاست

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه جامع علمی کاربردی از تشکیل کارگروه های بررسی و اصلاح آیین نامه ها در حوزه پژوهش و فناوری در این دانشگاه خبرداد.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر امید بزرگ حداد در نشست روسای واحدهای استانی دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: در صدد تشکیل کارگروه هایی در خصوص بررسی و اصلاح آیین نامه های موجود و فراهم کردن زیر ساخت هایی برای تسریع در امور بررسی های مراکز رشد این دانشگاه هستیم.
وی با اشاره به تعداد فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد دانشگاه جامع علمی کاربردی افزود: در صدد انجام رایزنی هایی با وزارت علوم، تحقیقات و فناوری هستیم و قرار است با ایجاد و ترمیم سامانه، بستر مناسبی برای تمامی دانشجویان این دوره ها ایجاد شود.
مهندس بهروز غلامپور دهکی سرپرست دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات دانشگاه جامع علمی کاربردی نیز در این نشست به پایش شاخص های پیشرفت برنامه های کلان دانشگاه، آرشیو و کتابخانه دیجیتالی و ایمیلی از طریق ایجاد سامانه های مناسب و پیشرفته اشاره کرد.
وی همچنین پیشنهاد کرد پرتال دانشگاه به نحوی طراحی شود که بتواند امکانات مناسبی برای سرویس دهی به صورت مخاطب محور را ارائه کند.
مهندس محمد حسین موسی زاده سرپرست دفتر امور پژوهشی و فناوری دانشگاه جامع علمی کاربردی نیز در این نشست گفت: توسعه مراکز رشد و برگزاری استارت آپ ها از اولویت های پژوهشی این دانشگاه است.
وی تاکید کرد: دانشگاه جامع علمی کاربردی می تواند در مراکز رشد به تولید دستاوردهای تحقیقاتی بپردازد تا از این طریق زمینه سرمایه گذاری در تحقیقات این دانشگاه فراهم شود.
سرپرست دفتر امور پژوهشی و فناوری دانشگاه جامع علمی کاربردی خاطرنشان کرد: بنابراین می توان در شهرهای مختلف متناسب با صنایع، خوشه های فناوری ایجاد نمود تا از این طریق بازار محصولات استانی این دانشگاه راه اندازی شود.
خانم مهندس میرجمالی سرپرست دفتر ارتباط با صنعت و کارآفرینی دانشگاه جامع علمی کاربردی نیز در این نشست گفت: این دفتر از فروردین سال 90 فعالیت خود را در زمینه های ترویج و فرهنگ سازی، آموزش، پژوهش، مشاوره و حمایت از فعالیت های کارآفرینی آغاز کرده است.
وی افزود: اشاعه فرهنگ کارآفرینی و نوآوری، ارائه خدمات آموزشی و پژوهشی در زمینه کارآفرینی و حمایت از دانشجویان کارآفرین در دستور کار این دفتر قرار دارد.
وی اظهار داشت: در 120 مرکز و با ارائه 232 ایده، رویدادهای ایده تاب و راه کار تبدیل ایده به محصول در حال برگزاری است.
دکتر رسول ناصری سرپرست مرکز اسناد و انتشارات دانشگاه جامع علمی کاربردی نیز در این نشست مباحثی در خصوص مرکز اسناد و انتشارات و ارائه طرح راه اندازی سامانه یکپارچه کتابخانه، طرح غدیر و ارتباط کتابخانه ای میان مراکز این دانشگاه ارائه کرد.

200/202

کد خبر: 713879

وب گردی

وب گردی