آیت الله هاشم زاده هریسی: سخنان اخیر آیت الله مصباح علیه دولت و برجام حرف های درستی نیست

برای دست یابی به برجام، مذاکره ای با نظر مقام معظم رهبری صورت گرفت، در این مذاکره مذاکره کنندگان صداقت و شجاعتشان را نشان دادند و اثبات کردند اعتمادی که به آنها وجود داشت درست بود، آنها با فعالیت و تلاششان مذاکرات را به نتیجه رساندند.

به گزارش ایسکانیوز، آیت الله هاشم زاده هریسی در مورد سخنان اخیر آیت الله مصباح یزدی علیه دولت اظهار کرد: نمی دانم ایشان این نظرات را بر مبنای چه استدلالی گفته است.

عضو مجلس خبرگان افزود: برای دست یابی به برجام، مذاکره ای با نظر مقام معظم رهبری صورت گرفت، در این مذاکره مذاکره کنندگان صداقت و شجاعتشان را نشان دادند و اثبات کردند اعتمادی که به آنها وجود داشت درست بود، آنها با فعالیت و تلاششان مذاکرات را به نتیجه رساندند.

این عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: نتیجه مذاکرات را مقام معظم رهبری رد نکردند چراکه اگر رد می کردند همان روز اول همه چیز به پایان می رسید.

هاشم زاده هریسی ادامه داد: در مذاکرات بین المللی باید چیزی می دادند و چیزی میگرفتند، نمی‌خواهم درباره برجام ارزیابی کنم فقط این را باید مدنظر داشت که رهبری برجام را پذیرفته آند.

وی تاکید کرد: نباید اینگونه تلقی شود که زیر پای آمریکایی ها فرش قرمز پهن شده است و یا اینکه به آنها اعتماد شده است، نه اعتمادی بود و نه فرش قرمزی. این فقط یک مذاکره با آمریکا و اروپا بود که مذاکره کنندگانی بالغ و با شهامت آن را انجام دادند. در این مذاکره کسی خودش را ذلیل و خار نکرد، با تمام مراحل مذاکرات رهبری موافقت کرده بودند چراکه اگر اینگونه نبود کسی جرأت نمیکرد مذاکره کند، مردم هم اجازه نمی دادند.

این عضو مجلس خبرگان اضافه کرد: نباید از نظر دور داشت که برجام فوایدی هم داشت چراکه کشتی های ما روی دریا بودند و نمی توانستند حرکت کنند، بیمه های سنگین از ما می گرفتند، این تنش ها و تحریم کشور را فلج کرده بود.

وی عنوان کرد: اگر برجام بهم بخورد، ما چیزی از دست نداده ایم، اگر آمریکاییها و غرب به تعهدشان عمل کنند، این توافق ادامه پیدا میکند، اگر عمل نکنند، برجام ادامه نمیابد، آن وقت آیا ما چیزی از دست داده ایم و یا کلاه سرمان رفته است؟ اینگونه نیست، ما هیچ چیزی از دست نمی دهیم، اگر آمریکاییها دبه کنند همین نتیجه برای ما کافی است تا به جهان اثبات شود که بی وفایی نکردیم. اینگونه مردم ما و مردم دنیا می فهند که ما لجاجت نداریم بلکه برای دستیابی به نتیجه از خواسته هایشان هم گذشتیم.

وی تاکید کرد: من نمی خواهم بگویم که برجام مطلق بوده و اینکه بهتر و یا بدتر از این هم می توانستیم عمل کنیم و یا نه، اما در هر صورت نباید این حرفها را بزنیم این حرفها خیلی چیزها را از بین می برد، اینطور نباید با دیگران برخورد کنیم باید برای همه احترام قایل باشیم، همه انسانها حرمت دارند.

آیت الله هاشم زاده هریسی تاکید کرد: ما از مذاکرات حمایت میکنیم، اگر هم بنا به مصلحتی لغو شود باز هم حمایت میکنیم، اگر اینکار را نکنیم نمی گویند آمریکا بدعهدی کرده است، بلکه میگویند یک عده در داخل مخالف بودند و مخالفان باعث شد که برجام نافرجام شود. آن وقت ما ضرر می کنیم و بی اعتبار می شویم.

وی در واکنش به سخنان اخیر آیت الله مصباح اضافه کرد: این حرفها حرفهای درستی نیست و من نمی خواهم پاسخ کسی را بدهم، هر کس خودش مسئول حرف هایش است، اگر ثواب داشته باشد مال اوست، گناه حرفشان هم برای خودش است. ما باید از گناه بیشتر از ثواب بپرهیزیم چون اگر حرفی ثواب نداشته باشد باید از آن اجتناب کنیم که ضرر میکنیم، حتی حرف های شبهه دار هم نباید بگوییم لازم نیست یقین کنیم که این چیزی که میگوییم درست نیست و تهمت و افترا است، اگر شک هم داریم باید اجتناب کنیم.

این عضو مجلس خبرگان درباره آسیب این دست سخنان به انسجام داخلی در گفتگو با انتخاب، گفت: باید انسجام داخلی و اتحاد ملی را حفظ کنیم اگر بنا باشد هر کس کاری کرد علیه اش قیام کنیم تا اخر ان طرف هم علیه ما قیام میکند همیشه میشود حرف زدن و معرکه گیری کردن، درنتیجه بی اعتمادی رواج پیدا می کند.

انتخاب

302/300

کد خبر: 713891

وب گردی

وب گردی