شورای عالی انقلاب فرهنگی زمینه ساز اتحاد حوزه و دانشگاه است

رئیس دانشگاه امام صادق(ع) گفت: تجدید نظر صورت گرفته در برنامه های درسی رشته های علوم انسانی فرصت خوبی را فراهم کرده، تا تعداد زیادی از اساتید حوزه و دانشگاه مشغول تحصیل و تدریس شوند.

به گزارش ایسکانیوز،حجت الاسلام و المسلین دکتر محمد سعید مهدوی کنی در گفتگو با مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص وحدت حوزه و دانشگاه، ضمن بیان این مطلب افزود: در حکومت طاغوت این فرصت از دست رفت و مابین دو قطب علمی دانشگاه و حوزه فاصله افتاد ولی در سال های بعد از انقلاب زحمات بسیار خوبی کشیده شد و خوشبختانه فرصت آن پدید آمد.

وی ادامه داد: در مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی رویکرد مشترک و نگاه هم افزا به حوزه و دانشگاه ها مشاهده می شود و براساس این مصوبات نگاه ساختار مند به این دو نهاد علمی شکل گرفته است و می توان گفت این شورا برای اتخاد حوزه و دانشگاه زمینه سازی کرده است.
رئیس دانشگاه امام صادق (ع) گفت: فضایی که اکنون شکل گرفته، با لحاظ ویژگی های هر دو حوزه است و امتیازاتی که داده می شود و فرصت هایی که فراهم می شود؛ متناسب با ویژگی های حوزه و فرصت هایی است که در دانشگاه ها وجود دارد.

حجت الاسلام مهدوی کنی با بیان اینکه تاکیدات و راهکارهای مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در این خصوص بازنگری در سرفصل های رشته های علوم انسانی راهگشا بوده است، افزود: اکنون می توانیم بگوییم قشری داریم که کاملا با این فرهنگ بزرگ شده اند و رشد علمی پیدا کردند و با آن چه که قبلا در قالب یک مراسم سالگرد برای مرحوم شهید مفتح (ره) شکل می گرفت، متفاوت است.
رئیس دانشگاه امام صادق (ع) در پایان نیز گفت: کرسی های ترویجی و آزاداندیشی در دانشگاه ها، چون فرصت های گفتگو در مورد موضوعات را فراهم آورده است، در یک فضای مناسب علمی می تواند به گفتگوی معقول و جدال احسن کمک کند.

201

کد خبر: 713894

وب گردی

وب گردی