محمد سعادتمند : حضور دانشجویان ما در حوزه های مختلف خودروسازی  رباتیک  /جاده  تکنولوژی آینده در دست خودروهای بدون راننده

سرپرست تیم خودروسازی هاوین با اشاره  به حمایت های دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد :تیم خوردو خورشیدی هاوین از سال 88 شروع به فعالیت کرد که در آن زمان 8 نفر عضو داشت،و پس از1سال اولین خودروی خورشیدی هاوین را ساخت.

محمد سعادتمند هریس سرپرست تیم خودروسازی هاوین دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ایسکانیوز در مورد استفاده از تکنولوژی خودروهای بدون راننده می گوید : در حال حاضرشرکت های مختلف همچون گوگل در حال کار بر روی این خودروها هستند .

او افزود :در ایران هنوز این اتفاق به صورت کلی که کل خودرو به صورت تک سرنشین باشد نیفتاده است ،اما در حال تلاش بر روی حرکت به سمت چنین تکنولوژی ای هستیم . دانشگاه ما نیز بر روی قسمت ها و بخش های مختلفی کار می کند ،دانشجوهای ما در حوزه های مختلف کار می کند .مثلا برای تشخیص یک سری ماده ها و تغییر وضعیت ، از یک سری سنسورها استفاده کنیم .

سعادتمند با اشاره به اقدامات اخیر تیم خودروسازیشان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین گفت : تیم خوردو خورشیدی هاوین از سال 88 شروع به فعالیت کرد که در آن زمان 8 نفر عضو داشت،اولین خودروی خورشیدی هاوین پس از 1سال ساخته شد ،پس از آن بعد از برگشت از مسابقات استرالیا عضوگیری کردیم و خودروی خورشیدی هاوین 2 را برای مسابقات آمریکا با گروه 16 نفر ساختیم ،اکنون نیز با همان تعداد ولی با نفرات دیگر ،علاوه بر بحث برنامه ریزی برای ساخت خودروهای خورشیدی هاوین 3 ،در حال کار بر روی پروژه دیگری تحت عنوان آبروی الکتریکی هستیم که تلاش می کنیم بحث دانش بنیان شدن و تولید انبوه شان در داخل کشور را مطرح کنیم .

سرپرست تیم خودروسازی هاوین با اشاره به حمایت های دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد :دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین با حمایت دکتر موسی خانی همه نوع امکاناتی را اعم از فنی و تجهیزاتی در اختیار ما گذاشتند .اکنون نیز یک دفتر کار بزرگ با تجهیزات آزمایشگاهی متنوع و قابل قبول و تکمیل کارگاهی در اختیار ماست که علاوه بر انجام کارهای طراحی پشت کامپیوتر به صوررت علمی نیز می توانیم پیاده سازی کنیم .

او با اشاره به نباز حمایت دستگاه های دولتی از طرح ها و پروژه ها اذعان داشت :خوب موضوع این است که بودجه پژوهشی دانشگاه آنقدر زیاد نیست که بشود از پروژه های بزرگ حمایت کلان کرد به همین دلیل نیاز است که سازمانهای دولتی، معاونت علمی و فناوری، ریاست جمهوری و دیگر سازمان ها در بخش سرمایه گذاری در دانشگاه ورود کنند تا بتوان پروژه های بهتری را انجام داد.
402/101

کد خبر: 713964

وب گردی

وب گردی