تجلیل از پژوهشگران و فناوران بر‌تر دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند

در اختتامیه نهمین جشنواره هفته پژوهش از پژوهشگران و فناوران بر‌تر دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند و آموزش و پرورش شهرستان رباط کریم در واحد دانشگاهی پرند تجلیل شد.

به گزارش ایسکانیوز، در ابتدای مراسم دکتر کیوان صائب رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند ضمن خیرمقدم و خوش آمدگویی به مدعوین اظهار داشت:پیشرفت هر جامعه ای به طور یقین وابسته به پژوهش است و در دانشگاه آزاد اسلامی 6 درصد بودجه کل به امور پژوهش اختصاص داده شده است. در همین راستا دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند در عرصه پژوهش (کنفرانسهای علمی، مجلات علمی، رباتیک، خودروی هیبریدی) گامهای زیادی برداشته است در حال حاضر هم هوشمند سازی شهر پرند با همکاری دانشگاه صنعتی شریف در دست اقدام است.

وی افزود: برنامه هایی هم درباره انرژی نو داریم و در کل سیاست کلان دانشگاه آزاد واحد پرند به سوی صنعتی شدن است.

سپس دکتر ادیب زاده معاون اداری مالی فرمانداری و مسئول پژوهش و فناوری شهرستان رباط کریم ضمن قدردانی از برگزار کنندگان مراسم با استناد به فرمایش مقام معظم رهبری که علم و تحقیق کلید قطعی پیشرفت در کشور است افزود: ما باید از فرصتها و امکاناتی که وجود دارد به نحو استفاده کنیم، و با استفاده از پتانسیل هایی که وجود دارد تحقیق را با صنعت گره بزنیم و پژوهش را کاربردی کنیم.

وی در ادامه بیان داشت: اکنون در شهرستان رباط کریم 6 شهرک صنعتی وجود داردکه در تمام رشته های علوم صنعتی فعال اند، یک واحد فنی و حرفه ای که تمام وقت به شهروندان، دانش آموزان آماده خدمات رسانی می باشد.

در ادامه دکتر مرتضی خیاط معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند نیز طی سخنان کوتاه با استناد بر احادیثی از پیامبر اکرم (ص) که فرمودند: در مقام عمل عالم 70 مرتبه مقامش از جاهل بالاتر است و نزدیکترین مردم به درجه نبوت مردمانی اندکه اهل و علم و جهاد باشند بیان داشت: با توجه به این احادیث درجه علم در دین اسلام مشخص است، وی گفت: در کشور ما پژوهش از جایگاه والایی برخوردار است و مقام معظم رهبری به پژوهش در کشور، و نوآوری علمی تأکید ویژه ای دارند که معظم له نوآوری را حاصل دو چیز دانستند. یک قدرت علمی و دوم جرأت علمی که در بحث جرأت علمی اساتید و دانشجویان ما باید از قالبهای قدیمی علم خارج شوند و نوآوری داشته باشند.

معاون پژوهش و فناوری واحد پرند در ادامه گفت: ما به جایگاه پژوهش در امر تعلیم و تربیت واقف هستیم، ما در 10 سال اخیر شاهد سرعت فناوری اطلاعات هستیم و با استفاده از پژوهش میشود یک نظام آموزشی متناسب با نیاز هر جامعه طراحی و اجرا کرد.

وی افزود: پژوهش از لایه های دانش آموزان شروع می شود و در این راستا معلمین نقش حیاطی در امور پژوهش دارند.

سپس آقای محمد حسن رفیعی رئیس آموزش و پرورش شهرستان رباط کریم با بیان اینکه بدون پژوهش دنیا به آرامش نمی رسد بیان داشت: پژوهش و پژوهش محوری باید از خانه و مدرسه شروع شود. پژوهش دردی است که اگر همه احساس نکنند قادر به حل مسائل پیرامون خود نیستند، و اگر بخواهیم درحوزه های اقتصادی، اجتماعی، سیاسی، فناوری موفق شویم باید درد پژوهش دغدغه همه ما باشد.

در ادامه دکتر حسین سنجری معاون پژوهش و برنامه ریزی اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران نیز با تأکید بر اینکه پژوهش قابلیت های بهره وری را افزایش می دهد و موجب اثر بخشی و کارائی می شود افزود: پژوهش از اتلاف سرمایه، وقت به ویژه فکر جلوگیری می کند.

وی گفت: پژوهش بنیان توسعه و محور توسعه هر کشور است. هدف پژوهش در آموزش و پرورش بیشتر توسعه فرهنگ پژوهش است ، پژوهشهای آکادمیک باید در دانشگاه ها شکل بگیرد.

این مراسم با حضور دکتر کیوان صائب رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند، دکتر حسین سنجری معاون پژوهش و برنامه ریزی اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران، آقای محمد حسن رفیعی رئیس آموزش و پرورش شهرستان رباط کریم، دکتر ادیب زاده معاون اداری مالی فرمانداری و مسئول پژوهش و فناوری شهرستان رباط کریم، مسئولین منطقه ای ، اعضای هیأت رئیسه ، معاونان، مدیران، اساتید، جمع کثیری از دانشجویان در سالن اجتماعات علامه طباطبایی برگزار شد.

سخنرانی پخش کلیپ، پذیرایی، اجرای موسیقی زنده از دیگر برنامه‌های مراسم اختتامیه هفته پژوهش در واحد پرند بود در پایان مراسم به استادان و دانشجویان پژوهشگر لوح سپاس داده شد و از کارکنان حوزه پژوهشی، ارائه دهندگان مقالات بر‌تر و کتاب خوانان در دانشگاه قدردانی شد.

200/202

کد خبر: 714012

وب گردی

وب گردی