استاد دانشگاه آزاد اسلامی: پیش نیاز برقراری روابط نزدیک سیاسی و اقتصادی با کشورهای اسپانیایی، آشنایی با زبان این کشورها است

یکی از اساتید دانشگاهی معتقد است می‌توان با برگزاری نشست‌ها و همایش‌های مشترک با دیگر کشورها در کنار بورسیه دانشجویان و اساتید، به توسعه زبان اسپانیایی در کشور کمک کرد. این استاد دانشگاه پیش نیاز برقراری روابط نزدیک سیاسی و اقتصادی با سایر کشورهای اسپانیایی زبان جهان را، آشنایی با زبان دوم جهان و تاریخ این کشورها می‌داند.

ایسکانیوز- مجتبی اسماعیلی: دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال در روز گذشته با برگزاری یک همایش مشترک با سفارت ونزوئلا در محل این واحد، میزبان سفرای کشورهای ونزوئلا، کوبا، اکووادر و کاردار کشورهای مکزیک، بولیوی و شیلی بود. در این همایش که به مناسبت بزرگداشت سیمون بولیوار مبارز آزادی‌خواه ونزوئلایی برگزار شد جمعی از مسئولین، اساتید و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال، دانشگاه تهران و دانشگاه علامه طباطبایی حضور یافتند. در این همایش جمعی از اساتید زبان‌ اسپانیایی این دانشگاه‌ها مورد تجلیل قرار گرفتند و سخنرانی سفیران، کاردارها و جمعی از اساتید دانشگاه‌های کشور، به زبان اسپانیایی و در حضور دانشجویان این رشته نشان از سرمایه گذاری جدی مسئولین واحد تهران شمال و مسئولین رشته زبان اسپانیایی در آموزش دومین زبان مهم جهان بود.

بابک موسوی فرد، مدیر گروه زبان اسپانیایی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال در گفت و گو با خبرنگار ایسکانیوز به تشریح اهمیت برگزاری چنین همایش‌هایی پرداخت.

متن گفت و گوی بابک موسوی فرد با خبرنگار ایسکانیوز در ادامه آورد می‌شود؛


چه شد که دانشگاه آزاد اسلامی میزبان همایش بزرگداشت سیمون بولیوار شد؟
در اصل این یک میزبانی مشترک بین سفارت ونزوئلا و دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال بود. البته برگزار کننده ما بودیم و تلاش کردیم میزبان دانشگاه‌های دیگری که در آن‌ها زبان اسپانیایی تدریس می شود باشیم. جمعی از مسئولان، اساتید و دانشجویان دانشگاه‌های علامه طباطبایی و دانشگاه تهران نیز در این مراسم حضور داشتند.


اهمیت این دست همایش‌ها را در چه می‌دانید؟
ما با برگزاری چنین همایش‌هایی می‌تونیم در آن واحد چند هدف را پیگیری کنیم. بعد بین المللی دانشگاه آزاد را توسعه دهیم، سطح کیفی رشته اسپانیایی را بالاتر ببریم و روابط آکادمیک دانشگاه‌های ایران و کشورهای دیگر را بهبود بخشیم. زبان اسپانیایی دومین زبان اصلی جهان است. ما با آموزش این زبان به دانشجویان، بستر را برای توسعه روابطمان در آمریکای لاتین بهبود می‌بخشیم. این موضوع می‌تواند در چند بعد به سود کشورمان باشد و راهگشای ما در دستیابی به آن بخش از جهان شود.


آیا برنامه‌های دیگری در کنار بهبود کیفیت آموزش در دست اجرا قرار دارد؟
مرحله اول آموزش دانشجو در کشور و مرحله دوم امضای تفاهم نامه‌ است. ما با این کشورها تفاهمنامه‌هایی امضا می‌کنیم که طبق آن بتوانیم به بورسیه اساتید و دانشجویان بپردازیم. برنامه‌هایی داریم که می‌تواند موجب عمیق‌تر شدن روابط دو کشور شود. البته بعضی از این برنامه‌ها در مرحله اجرا قرار دارد و تفاهم نامه‌هایی به امضا رسیده است.


برای بهبود روابط میان ایران و کشورهایی چون کوبا و ونزوئلا به چه مباحثی می‌پردازید؟
ما بیشتر تمرکزمان را بر بحث علمی و آکادمیک می‌گذاریم و وارد عرصه سیاسی نمی‌شویم. سعی می‌کنیم تا حدی به تاریخ کشورها بپردازیم. نگاه ما به آینده است و به دنبال بهبود روابط ایران با کشورهای اسپانیایی زبان در آینده هستیم. لذا زبان آن‌ها برای ما مهم است. چرا که در آینده می‌خواهیم با آن‌ها کار کنیم. لذا وارد مسائل سیاسی نمی‌شویم ولی به تاریخشان اهمیت می‌دهیم. با مطالعه گذشته و امروز آن‌ها می‌توانیم بستر مناسبی برای برقراری روابط ایرانیان با مردم این کشورها ایجاد کنیم.

303/300

کد خبر: 714036

وب گردی

وب گردی