رئیس صندوق رفاه دانشجویان بر ضرورت کمک خیرین و بخش خصوصی برای ساخت و تکمیل طرح های خوابگاهی تاکید کرد

مهندس ذوالفقار یزدان مهررئیس صندوق رفاه دانشجویان در جلسه هم اندیشی با دبیران کانون ها و انجمن های علمی و کانون های فرهنگی دانشگاه فناوری های نوین سبزوار گفت: در بازدیدی که امسال از 116 دانشگاه زیرمجموعه صندوق رفاه داشتیم مشکلات زیادی در حوزه خوابگاه ، تغذیه و وام دانشجویی به خصوص در مناطق کمتر توسعه یافته مشاهده شدکه با توجه به سیاستگذاری های وزارت علوم مبنی بر ارتقای کیفی دانشگاه ها و سند آمایش دانشگاه ها سعی داریم بر مشکلات پیش رو فائق ائیم.

به گزارش ایسکانیوز، مهندس یزدان مهر کمک خیرین و بخش خصوصی را برای ساخت و تکمیل طرح های خوابگاهی ضروری دانست و افزود: خوشبختانه با کمک بنیاد مستضعفان ساخت 13 خوابگاه دانشجویی آغاز شده و ما امیدواریم با صحبت هایی که با سازمان مدیریت و برنامه ریزی داشته ایم اعتبارات خوبی برای ساخت خوابگاه و برطرف شدن مشکل دانشجویان در این زمینه انجام دهیم.

وی با اشاره به کمبود اعتبارات دولتی برای پرداخت وام دانشجویی بیان کرد: در دوسال گذشته تلاش کردیم کاستی های بودجه دولتی را جبران کنیم و توانستیم دویست میلیارد تومان تسهیلات توسط صندوق رفاه دانشجویی به دانشجویان پرداخت کنیم.

وی در خصوص جذب کمک های خیرین در بخش ساخت خوابگاه و دیگر طرح های عمرانی صندوق رفاه کفت: ما سال گذشته موفق به جذب صد و چهل میلیارد تومان کمک خیرین شدیم .

مهندس یزدان مهر در ادامه به تغذیه دانشجویان اشاره کرد و گفت: سالانه هزار و دویست میلیارد تومان برای تغذیه دانشجویان در دانشگاه ها هزینه می شود که دولت بخاطر مشکلات مالی تنها صد و هفتاد میلیارد تومان آن را پرداخت می کند که این امر باعث به وجود آمدن مشکلاتی برای دانشگاه ها شده است.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان، تسهیلات پرداختی این صندوق به دانشجویان ممتاز، روشندل، نخبه و مدال آور در رشته های ورزشی را دو برابر دانشجویان عادی دانسته و گفت: تسهیلات پرداختی برای مسکن دانشجویان متاهل نیز در حدود هفت تا ده میلیون تومان است که این میزان به دانشجویان ممتاز تا سقف پانزده میلیون تومان پرداخت می شود.

وی همچنین میزان بدهی دانشجویان فارغ التحصیل از سال 1353 تاکنون را چهارصد و بیست میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: با برنامه ریزی که انجام شد و بخشودگی دیر کرد وام های دانشجویی حدود دویست و بیست میلیارد تومان از طلب صندوق از دانشجویان پرداخت شد.

201

کد خبر: 714084

وب گردی

وب گردی