حمیدرضا نعیمی:آقای صالحی امیری مشخصاً بگویند که برنامه‌شان برای تئاتر چیست؟

حمیدرضا نعیمی می گوید: دولت‌ها به خواست هنرمندان رسیدگی نمی کنند فقط وقتی نیاز به رأی دارند، شروع می‌کنند به دادن وعده‌های پوشالی و دروغین.

حمیدرضا نعیمی در گفت و گو با ایسکانیوز با اشاره به اینکه نام‌گذاری سال تئاتر از سوی وزیر ارشاد، هیچ بهره‌ای برای اهالی تئاتر به همراه نداشت اظهار کرد: این نام‌گذاری اتفاق خاصی را حاصل کرد و اهالی تئاتر از بوجه‌ی خاصی بهره‌مند نشدند. گروه‌ها قراردادهای خوب و مناسبی ندارند و همچنان با عدم وجود سالن‌های خوب و مناسب درگیر هستند.

کارگردان نمایش «روزنه» اضافه کرد: نام گذاری سال تئاتر اتفاق خوبی است اما مانند این است که به شما بگویند یک ویلا در جزایر قناری برایتان خریداری کردیم اما بلیت رفتن به این سفر را نمی‌توانید داشته باشید! از نظر من، نام‌گذاری سال تئاتر همین معنا را می‌دهد که فقط یک اسم است و هیچ بهره‌ای از آن نمی‌توان برد.

او ادامه داد: متأسفانه اهالی تئاتر همچنان از گفتگوی مستقیم با مدیران محروم هستند. وزیر و وکیل و مدیر و رییس جمهور وقتی برای رسیدگی به خواسته‌های هنرمندان نمی‌گذارند فقط در ماه رمضان آن‌ها را برای افطاری دعوت می‌کنند! دولت‌ها وقتی نیاز به رأی دارند، شروع می‌کنند به دادن وعده‌های پوشالی و دروغین.

این نویسنده و کارگردان تئاتر افزود: تنهای وعده‌های عملی شده‌ی از سوی دولت را تنها در دوران اصلاحات دیدیم. در آن دوره برنامه‌ای روشن و مدون در حوزه‌ی تئار و سینما و فرهنگ داشتیم. متأسفانه شعارهای پشت تریبون در این دوره بسیار بی کارکرد شده است. آقای صالحی امیری اگر از چیزی نمی‌ترسند باید برنامه‌های خود را برای فرهنگ و هنر اعلام کنند و مشخصاً بگویند که برنامه‌شان برای تئاتر چیست.

کارگردان نمایش «سقراط» با اشاره به اینکه امیدی به دولت روحانی و وزیر جدید ندارم بیان کرد: متأسفانه تا زمانی که هنرمندان در یک کشتار دسته جمعی با هوای آلوده و حرص و جوش برای فعالیت‌های هنری از بین نروند؛ کسی به حضور و وجود آنان توجهی نمی‌کند.

نعیمی در پایان سخنان خود گفت: ما هنرمندان تئاتر، مثل گیاهان به امید زنده هستیم.

502500

کد خبر: 714126

وب گردی

وب گردی