«نغمه باران» بعد از یک سال وقفه، در تالار وحدت اجرا می شود

ارکستر بزرگ نغمه باران با هفتادو دو نوازنده، قطعات دلنشین موسیقی کلاسیک ایران را با تنظیمی تازه برای علاقه‌مندان اجرا می‌کند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل بنیاد رودکی،‌ ارکستر «نغمه باران» بعد از یک سال وقفه به سرپرستی علی امیرقاسمی در تالار وحدت به اجرا می‌پردازند.

امیرقاسمی گفت: در این برنامه قطعاتی از علی تجویدی، حبیب‌الله بدیعی و علی‌نقی وزیری اجرا می‌شوند.

سرپرست ارکستر نغمه باران با اشاره به اینکه این ارکستر بزرگ که به شکل خصوصی اداره می‌شود گفت: خط مشی اصلی ما حمایت از نوازندگان، آهنگ‌سازان و تنظیم‌کنندگان جوان است و طی 9 سال فعالیت تمام تلاش ما این بوده که استعداد‌های هنری را در زمینه موسیقی کشف کنیم.

قاسمی درباره علت انتخاب قطعات خاطره‌انگیز موسیقی ایرانی توضیح داد: ارکستر نغمه باران هر سال قطعات شناخته شده موسیقی ایرانی را با تنظیمی جدید روی صحنه می‌برد که در اجرای پیش‌رو نیز همین رویه دنبال خواهد شد. چون در هر حال ما وام‌دار گذشته‌ غنی خود در حوزه موسیقی هستیم و از طرف دیگر به خاطر خط مشی خاص گروه که کسب تجربه برای نوازندگان جوان است سعی کرده‌ایم قطعات خاطره‌انگیز را با تنظیم تازه به علاقه‌مندان ارائه کنیم.

وی راجع به ترکیب قطعات نیز گفت: سعی شده تنوع را درنظر بگیریم چه از لحاظ تنوع انتخاب آهنگ‌سازان و چه تنوع در مضمون آهنگ‌ها و در نتیجه برنامه ترکیبی از قطعات عاشقانه،‌عارفانه و موسیقی شاد خواهد بود. وی همچنین درباره برنامه‌های ارکستر نغمه باران گفت: از سال آینده با توجه به تجربه‌هایی که در گذشته کسب کرده‌ایم قطعات تازه‌ای خواهیم داشت که برای اولین‌بار ساخته و تنظیم شده‌اند.

ارکستر نغمه‌ باران روز سوم دی‌ماه ساعت 18 به روی صحنه می‌رود.

502500

کد خبر: 714161

وب گردی

وب گردی