کیومرث حیدری: تهدیدهای کویر را به فرصت تبدیل کرده‌ایم

فرمانده نیروی زمینی ارتش از استقرار تعدادی از یکان های این نیرو در کویر خبر داد و گفت: اگر دشمن بخواهد از شرق و جنوب شرق کشور و شمال سواحل مکران تهدیدی علیه ما ایجاد کند، با آمایش سرزمینی در این مناطق، شرایط را بر دشمن تحمیل می‌کنیم و او را از پای در می‌آوریم.

امیر سرتیپ کیومرث حیدری، فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در آیین رونمایی از طرح ملی آمایش دفاعی - امنیتی کویر و بیابان با رویکرد استقرار جمعیت اظهار داشت: کویر از نگاهی هم تهدید و هم فرصت است. در واقع برای کسانی که نتوانند از موهبت کویر استفاده کنند، یک تهدید محسوب می‌شود و شاید هم این تهدید بالقوه باشد که البته امکان تبدیل به فعل شدن را هم دارد.
وی افزود: نیروی زمینی ارتش نگاهی همراه با فرصت به کویر دارد و برای اینکه در جنگ احتمالی آینده صحنه نبرد را بتوانیم به دشمن تحمیل کنیم، با یک آمایش سرزمینی مناسب به تهدیدات پاسخ خواهیم داد و در پایداری امنیت نقش خواهیم داشت.
امیر سرتیپ حیدری گفت: ما از کویر نمی‌ترسیم و کویر برای ما تهدید نیست زیرا توانسته ایم به این قدرت و اقتدار برسیم که اگر دشمن بخواهد از شرق و جنوب شرق کشور و شمال سواحل مکران تهدیدی را علیه ما ایجاد کند با آمایش سرزمینی در این مناطق، شرایط را بر دشمن تحمیل کرده و آنها را از پای در می‌آوریم.
فرمانده نزاجا خاطرنشان کرد: در این آمایش جدید پنج یکان را در منطقه استقرار می‌دهیم که البته این کار بعد از ارائه آموزش‌های لازم و فراهم شدن ملزومات آن میسر ‌شده لذا اگر زمانی کویر برای کشور تهدید محسوب می‌شد، امروز برای نیروی زمینی ارتش کویر به یک فرصت تبدیل شده است.

300/302

کد خبر: 714182

وب گردی

وب گردی