بودجه ناجا در کمیسیون امنیت ملی بررسی شد

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از بررسی بودجه ناجا با حضور سردار اشتری فرمانده نیروی انتظامی و معاونان او خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، سید حسین نقوی حسینی با اشاره به جلسه شب گذشته کمیسیون امنیت، گفت: این جلسه با هدف بررسی بودجه ناجا در لایحه بودجه پیشنهادی دولت برای سال ۱۳۹۶ تشکیل شد، که در این جلسه ابتدا سردار اشتری گزارشی از ماموریت‌ها، برنامه‌ها و چشم انداز آینده نیروی انتظامی ارائه کرد.

وی ادامه داد: به گفته سردار اشتری نیروی انتظامی به دنبال تامین امنیت مردم از مرزها تا کوچه به کوچه شهرها مسئولیت سنگینی به عهده دارد و در همین بحث اربعین حسینی نیروی انتظامی نقش موثر خود را در تامین نظم و امنیت نشان داد.

نماینده مردم وارمین در مجلس افزود: طبق گزارش ارائه شده بسیج و حضور ۲۰ هزار نفری ناجا در هر روز در سه مرز دائر در اربعین، برگزاری انتخابات ها، امنیت اخلاقی واجتماعی، امنیت محلی، امنیت راه ها و مرزها، مبارزه با سرقت ها و ناهنجاری های اجتماعی از جمله حوزه های ماموریت نیروی انتظامی است و کشف حدود ۷۴ درصد از سرقت ها افزایش دو درصدی کشف سرقت ها در سال ۹۰ریال، کاهش ۴ درصدی سرقت ها در شش ماه اول سال از جمله موفقیت های ناجا بوده است.

نقوی حسینی همچنین گفت: در عین حال مطرح شد که در حوزه کشف مواد مخدر در نیمه اول سال ۱۵ درصد افزایش داشتیم و ۷۲ درصد از پرونده های مراکز مشاوره ناجا منجر به صلح و آشتی شده است.

سخنگوی کمیسیون امنیت افزود: سردار اشتری پنج محور از چالش ها مشکلات ناجا را مطرح کرد که شامل عدم تناسب گسترش ناجا با جمعیت و گسترش مناطق شهری و سکونت گاه ها، عدم تناسب منابع انسانی ناجا با جغرافیا و جمعیت مناطق و سکونت گاه ها، به طوری که به ازای هر هزار نفر پنج نفر نیروی انتظامی نیاز است. اما ما در حال حاضر یکصد هزار نفر کم داریم و همچنین پیچیدگی و گسترش جرائم نوین که نیازمند راه های مقابله و کنترل آنها با تجهیزات روز است، می شود.

او گفت: از جمله مشکلات دیگر مطرح شده عدم انسداد کامل ۸۵۷۰ کیلومتر مرز و وجود خلاء های کنترلی در مرزها و همچنین ترافیک و حوزه راهنمایی و رانندگی است که فقط در تهران روزی یکصد هزار ماشین اضافه می شود. در عین حال برای تامین امنیت جان و مال مردم در جاده ها نیازمند اعتبار، تجهیزات و امکانات هستیم.

نقوی حسینی همچنین با اشاره به گزارش ارائه شده توسط فرمانده نیروی انتظامی گفت: حدود ۹۳ درصد بودجه ناجا هزینه حقوق و مزایا و امور جاری می شود و طبق گفته سردار اشتری به شدت نیازمند حمایت و کمک کمیسیون و مجلس هستند چون برای تحقق برنامه پنج ساله ششم نیروی انتظامی نیازمند اعتباراتی هستند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی یادآور شد: در ادامه جلسه نیز ابتدا وضع موجود لایحه بودجه واحکام مربوط به نیروی انتظامی مورد بحث قرار گرفت و پیشنهادات ناجا ارائه شد، که در این جلسه نماینده مرکز پژوهش‌های مجلس و نمایندگانی از سازمان مدیریت و برنامه ریزی حضور داشتند و نظرات خود را در مورد بودجه ناجا مطرح کردند.

منبع : ایسنا

700/705

کد خبر: 714234

وب گردی

وب گردی