صعود رحمتی در جدول گلرها/ بیرانوند پرسپولیس همچنان در صدر

دروازه بان استقلالی ها پس از بسته نگه داشتن دروازه خود در بازی اخیر توانست چند پله در جدول بهترین دروازه بان های لیگ صعود کند.

به گزارش ایسکانیوز، دروازه بان های حاضر در لیگ شانزدهم در هفته چهاردهم نیز به میدان رفتند و توانستند با عملکرد خود، وضعیت حضور در جدول بهترین دروازه بان ها را دستخوش تغییر کنند.

بررسی بهترین دروازه بان های حاضر در لیگ برتر:

اول – علیرضا بیرانوند، پرسپولیس
گلر لرستانی ها پرسپولیسی ها که پنج بازی اخیر این تیم را به دلیل مصدومیت از دست داد در صورت عدم حضور در دیدار بعدی این تیم فرصت حضور در جدول اصلی را از دست خواهد داد. بیرانوند در 9 دیداری که برای پرسپولیسی ها به میدان رفته است در 6 دیدار دروازه خود را بسته نگه داشته و تنها 3 بار اسیر مهاجمان حریف شده است. بیرانوند در 5 دیدار اخیر جای خود را به رادوشوویچ داده است، دروازه بانی که با عملکرد خوب خود باعث شده تا خلا نبودن دروازه بان اول پرسپولیسی ها گریبان این تیم را نگیرد.

دوم – وحید طالب لو، فولاد خوزستان
شاید یکی از بهترین انتخاب هایی که این دروازه بان با سابقه فوتبال ایران می توانست بکند، حضور در تیم فولاد خوزستان باعث شد تا یک بار دیگر دروازه بان سابقا آبی پوش فوتبال ایران به دوران اوج خود باز گردد، او در بازی اخیر تیمش نیز دروازه خود را بسته نگه داشت تا در 9 دیداری که برای اهوازی ها به میدان رفته است در 5 بازی اقدام به کلین شیت کرده باشد. طالب لو یک بار نیز با واکنش خوب خود ضربه پنالتی سپاهانی ها را مهار کرد.

سوم – رشید مظاهری، ذوب آهن
دروازه بان اول ذوبی ها در دیدار حساس این تیم در برابر پرسپولیس یکی از بهترین بازیکنان حاضر در زمین بود، مظاهری که یکی از دروازه بان های حاضر در اردوی تیم ملی محسوب می شود با عملکرد خوب خود در دیدارهای اخیر توانسته بازهم به جمع مدعیان کسب بهترین دروازه بانی لیگ اضافه شود، او در 12 دیداری که برای اصفهانی ها به میدان رفته است 8 بار دروازه خود را باز شده دید و در 6 بازی نیز اقدام به کلین شیت کرد تا یکی از دروازه بان هایی باشد که بیشترین تعداد کلین شیت را به نام خود ثبت کرده اند.

سوم – الساندرو فیلیپ، سایپا
دروازه بان برزیلی نارنجی پوشان نیز وضعیتی مشابه بیرانوند دارد، او نیز در 5 دیدار اخیر تیمش به دلیل آسیب دیدگی در میادین حضور نداشت و به همین دلیل در صورتی که بازی بعدی این تیم را از دست بدهد از جدول اصلی خاج خواهد شد. الساندرو در 9 دیداری که برای سایپایی ها به میدان رفته است 6 بار اسیر مهاجمان حریف شده و در 2 بازی نیز دروازه خود را بسته نگه داشته است، او یک بار در بازی برابر پدیده نیز یک ضربه پنالتی را از حریف مهار کرد.

چهارم – محمدرضا اخباری، تراکتورسازی
گلر ملی پوش و جوان تبریزی در هفته های اخیر نتوانست به فرم ایده آل خود نزدیک شود، اخباری که یکی از دروازه بان هاییست که در تمام بازی های لیگ شانزدهم حضور داشت در بازی اخیر تیمش دو بار مغلوب حریف شد تا تعداد گل هایی که وی پذیرفته است به عدد 10 برسد، اخباری در 6 دیدار نیز دروازه خود را بسته نگه داشته تا یکی از رکوردداران کلین شیت در لیگ برتر محسوب شود.

پنجم – فرناندو ده خسوس، گسترش فولاد
بهترین دروازه بان فصل قبل لیگ برتر پس از اخراج و از دست دادن دو بازی، در دیدار آخر تیمش به میدان رفت تا دو باره بتواند خود را به جمع گلرهای مدعی برساند. ده خسوس در 12 دیداری که برای تبریزی ها به میدان رفته است در 5 باز اقدام به کلین شیت کرده و 9 بار نیز اسیر مهاجمان حریف شده است.

ششم – سیدمهدی رحمتی، استقلال
کاپیتان آبی ها که در بازی های اخیر توانسته یکی در میان دروازه خود را بسته نگه دارد در بازی برابر پدیده نیز این مهم را تکرار کرد تا جهش قابل توجهی در جدول گلرها داشته باشد، رحمتی در 13 دیداری که برای استقلالی ها به میدان رفته است در 5 بازی کلین شیت کرده و 12 بار نیز دروازه خود را باز شده دید تا در جمع مدعیان کسب عنوان بهترین گلر قرار بگیرد.

توضیح جدول:
دروازه بان ها در ازای بسته نگه داشتن دروازه خود نیم امتیاز مثبت و مهار هر ضربه پنالتی یک امتیاز مثبت دریافت می کنند، آنها در صورتیکه دروازه خود را باز شده ببینند نیز نیم امتیاز منفی را وارد کارنامه خود می کنند.

دروازه بان هایی که در بیش از نیمی از بازی های تیم شان به میدان بروند در جدول اصلی و غیر از آن در جدول فرعی به کار می روند.

602/101

کد خبر: 714263

وب گردی

وب گردی