نخست وزیر سابق ایتالیا: سیاسی‌کردن رفراندوم اشتباه بود

ماتئو رنتزی که پس از شکست در رفراندوم چهارم دسامبر از نخست‌وزیری ایتالیا کناره‌گیری کرد، می‌گوید که سیاسی‌کردن رفراندوم اشتباه بوده است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری فرانسه، ماتئو رنتزی، نخست‌وزیر سابق ایتالیا پس از شکست در رفراندوم اصلاح قانون اساسی کشورش از مقام خود استعفا کرد. او یکشنبه در جمع قانونگذاران کشورش اذعان کرد که سیاسی کردن رفراندوم کار اشتباهی بوده است؛ اشتباهی که به قیمت نخست‌وزیری رنتزی تمام شد.

بسیاری از ناظران به رفراندوم چهارم دسامبر به چشم "آزمونی برای سنجش میزان محبوبیت دولت دو سال و نیمه رنتزی" می‌نگریستند؛ رفراندوم اصلاحاتی که مردم ایتالیا آن را قبول نکردند.

ماتئو رنتزی ۴۱ ساله در جمع قانونگذارانی از حزب چپ‌گرای خود موسوم به حزب دموکراتیک گفت: ما باختیم، کلا باختیم. اشتباه کردم که رفراندوم را سیاسی کردم. انتظار چنین اتفاقی را نداشتم و اشتباه کردم. ما در میان جوان‌ها خصوصا ۳۰ و ۴۰ ساله‌ها شکست خوردیم. ما در خانه باختیم و این "دردآور" است.

دولت پائولو جنتیلونی که جانشین رنتزی شده، چهارشنبه گذشته تایید شد و او قرار است ایتالیا را در انتخابات اوایل ۲۰۱۸ این کشور رهبری کند. با این حال ممکن است انتخابات پارلمانی یکسال زودتر هم برگزار شود.

منبع: ایسنا

306/300

کد خبر: 714272

وب گردی

وب گردی