هدف پلیس دانش بنیان و علمی رسیدن به پلیس حرفه ای است

فرمانده نیروی انتظامی با تاکید بر اینکه تدابیر مطرح شده از سوی مقام معظم رهبری در مراکز تحقیقاتی و پژوهشی کار شود، گفت: هدف پلیس دانش بنیان و علمی رسیدن به پلیس حرفه ای است که از اولویت های ما به شمار می آید.

به گزارش ایسکانیوز ، سردار حسین اشتری در اولین جشنواره دانش و پژوهش نیروهای مسلح؛'جشنواره امام علی (ع)' ضمن تبریک میلاد پیامبراکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) و نیز هفته پژوهش به همه پژوهشگران کشور خصوصا نیروهای مسلح و نیروی انتظامی اظهار داشت: امیدواریم این جشنواره که با مدیریت ستاد کل نیروهای مسلح و میزبانی ناجا برنامه ریزی و افتتاح شده مفید و موثر برای پیشرفت های آتی در نیروهای مسلح باشد.
وی به مأموریت های ناجا اشاره کرد و گفت: نیروی انتظامی به دلیل تنوع مأموریت، تعدد رده ها، گستردگی در اقصی نقاط کشور و پاسخگویی به مردم و مسئولان و نیز ارائه خدمات به شهروندان یکی از مجموعه های بی نظیر در سطح کشور به شمار می آید. البته با توجه به تنوع مأموریتی ناجا نسبت به خیلی از سازمان ها از ویژگی های خاصی برخوردار است.
فرمانده ناجا با بیان اینکه شهروندان هر روز به اشکال مختلف با نیروی انتظامی در ارتباط هستند ، بیان کرد: وظیفه ناجا ایجاد امنیت و برقراری نظم و آسایش برای مردم عزیزاست که این کاری با اهمیت و بسیار بزرگ به شمار می آید.
سردار اشتری به دیدار فرماندهان ناجا با مقام معظم رهبری در اردیبهشت ماه امسال و فرمایشات ایشان مبنی بر اینکه 'اگر چند دستگاه بزرگ در کشور وظیفه خود را به خوبی انجام ندهد و ناجا وظایف خود را به خوبی انجام دهد تقریبا خلاء های آنها را پر می کند'، اشاره کرد و افزود: معظم له طی سال های گذشته در جلسات متعدد با فرماندهان و مدیران ناجا که در محضر ایشان برگزار شد درباره جایگاه نیروی انتظامی بیاناتی را فرمودند که اگر بخواهیم به این تدابیر عمل کنیم باید دانش بنیان و مبتنی بر موضوعات علمی – تحقیقاتی و پژوهشی باشیم؛ البته کسانی که سابقه کار و تجربه دارند در اجرای این مأموریت ها تأثیرگذار هستند.
وی با تأکید بر اینکه باید هر کدام از واژه ها و موضوعات مطرح شده از سوی مقام معظم رهبری (مدظله العالی ) در مراکز تحقیقاتی و پژوهشی کار شود ، گفت: هدف پلیس دانش بنیان و علمی رسیدن به پلیس حرفه ای است که حرفه ای شدن از اولویت های ما به شمار می آید.
سردار اشتری گفت: اگر بخواهیم به روز بوده و در صحنه، اشرافیت ، قدرت پیش بینی و پیشگیری داشته باشیم باید از ظرفیت پژوهشگران و اساتید نیروهای مسلح خصوصا نیروی انتظامی استفاده کنیم.
وی به تعامل بسیار خوب ناجا با مراکز علمی و دانشگاهی اشاره کرد و گفت: با بیش از 70 دانشگاه و مرکز علمی ارتباط تنگاتنگی داریم؛ توافق نامه هایی تهیه و اقداماتی در این راستا انجام شده اما اولویت ما ، نیروهای مسلح است که باید در این موضوع اهتمام بیشتری داشته باشیم.
سردار اشتری گفت: باید دانشگاه ها و مراکز آموزشی نیروهای مسلح به سطحی برسند که در کشور مرجعیت داشته باشند ، در بسیاری از کشورهای پیشرفته و در حال توسعه دانشگاه های نظامی این مرجعیت را دارند. از این رو باید به این سمت گام برداریم که البته با وجود اساتید خوبی که در نیروهای مسلح هستند که هم تعهد و تخصص دارند ، این امر امکان پذیر است.
فرمانده ناجا خاطرنشان کرد: با همت ستاد کل نیروهای مسلح و مجموعه دانشگاه ها و مراکز علمی که ما داریم و در رأس آن دانشگاه علمی امنیت ملی، بتوانیم به این مرجعیت رسیده و آن را انتقال دهیم. البته در برخی از موضوعات این مرجعیت وجود دارد.
وی به تلاش و زحمات دانشجویان ، اساتید و پژوهشگران در تهیه نشریات ، مقالات، پایان نامه ها ی پژوهشی و تحقیقاتی اشاره کرد و گفت: متأسفانه تعداد زیادی از این آثار در داخل قفسه های کتابخانه ها قرار می گیرد و به بهره برداری نمی رسد.
سردار اشتری گفت: باید از تولیدات علمی وپژوهشی که به عنوان نسخه شفابخش عمل می کند در حل برخی از مشکلاتی که در نیروهای مسلح برای اجرای مأموریت ها وجود دارد، بهره برد؛ تحقیقات و پژوهش ها علاوه بر حل این مشکلات باعث ارتقاء و توانمندی نیروهای مسلح می شود.
فرمانده ناجا با اشاره به پیشرفت های کشور در حوزه های علمی و نیز صنعت دفاعی گفت: این پیشرفت ها در سایه هدایت های داهیانه مقام معظم رهبری، به برکت خون شهدا ، تجاربی که در نیروهای مسلح وجود دارد، دانشمندان عزیزمان و مدیریت جهادی به دست آمده است.

706/700

کد خبر: 714307

وب گردی

وب گردی