آسایهل فرصتی مناسب برای تشکیل مراکز تحقیقاتی مشترک با دانشگاه های معتبر جهان است

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد علی آباد کتول گفت: اجلاس آسایهل زمینه مناسبی برای تشکیل مراکز تحقیقاتی مشترک میان ایران و دانشگاه های معتبر و برتر جهانی را فراهم می کند و در سطح اجتماعی و فرهنگی می تواند باعث گسترش زبان و ادبیات فارسی شود و همچنین می تواند زمینه ایجاد کرسی ها و گروه های زبان و ادبیات فارسی را در دنیا فراهم کند و زمینه ساز معرفی بیشتر فرهنگ اصیل ایرانی در سطح بین المللی شود.

دکتر علیرضا لادن مقدم در گفتگو با خبرنگار ایسکانیوز با اشاره به موفقیت اخیر دانشگاه آزاد اسلامی در انجمن آسایهل ضمن تبریک به دکتر میرزاده گفت : خبر مسرت بخش و افتخار آفرین انتخاب دکتر میرزاده، به عنوان رئیس هیات امنای انجمن آسایهل نشان دهنده توانمندی و عملکرد مناسب دانشگاه آزاد اسلامی در زمینه ملی و بین المللی است.

وی ادامه داد: ریاست انجمنی با 60 سال سابقه فعالیت های علمی و بین المللی با عضویت بیش از 230 دانشگاه از سراسر دنیا، بدون شک نشان دهنده لیاقت، کیفیت و عملکرد دانشگاه آزاد اسلامی است.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد علی آباد کتول افزود: این رویداد بزرگ علمی و بین المللی که موجب فخر و مباهات جامعه علمی کشور است، فرصت های مناسبی در زمینه تبادلات علمی آموزشی ، پژوهشی در سطح بین المللی فراهم می کند که با توجه به آن می توان چشم انداز روشنی را در زمینه پیشرفت بیشتر دانشگاه آزاد اسلامی ترسیم کرد.

وی اضافه کرد: انجمن آسایهل فرصتی مناسب در زمینه مطرح شدن جامعه دانشگاهی کشور مخصوصا دانشگاه آزاد اسلامی در دنیا به عنوان قطب علمی است و بستر ارتباطات علمی و تجاری برای کشور عزیزمان فراهم می کند. همچنین دانشگاه آزاد اسلامی از طریق این انجمن می تواند همکاری های خود را در سطح بین المللی گسترش دهد و با دانشگاه های برتر عضو انجمن آسایهل تفاهم نامه هایی منعقد کند.

دکتر لادن مقدم تاکید کرد: انجمن آسایهل می تواند باعث افزایش تبادلات علمی میان دانشگاه ها، تسهیل در امور علمی دانشجویان و اعضای هیات علمی از جمله تبادل دانشجویان و استادان شود .همچنین عضویت در انجمن آسایهل می تواند پروژه های مشترک مطالعاتی در سطح بین المللی را افزایش دهد و امکان راه اندازی مجلات تخصصی مشترک با شرکت های معتبر دانش بنیان جهان را فراهم کند.

وی در پایان گفت: اجلاس آسایهل زمینه مناسبی برای تشکیل مراکز تحقیقاتی مشترک میان ایران و دانشگاه های معتبر و برتر جهانی را فراهم می کند و در سطح اجتماعی و فرهنگی می تواند باعث گسترش زبان و ادبیات فارسی شود و همچنین می تواند زمینه ایجاد کرسی ها و گروه های زبان و ادبیات فارسی را در دنیا فراهم کند و زمینه ساز معرفی بیشتر فرهنگ اصیل ایرانی در سطح بین المللی شود.

701

کد خبر: 714332

وب گردی

وب گردی