پژوهش باعث افزایش دانش بشری در هر جامعه‌ای خواهد شد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد خورموج در مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر این واحد دانشگاهی گفت: پژوهش باعث افزایش دانش بشری در هر جامعه‌ای خواهدشد.

به گزارش ایسکانیوز، علیرضا چمکوری در مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر این واحد دانشگاهی اظهار داشت: امیدواریم همواره تلاشمان را به‌ صورت مستمر در جهت تحقق اهداف پژوهشی و علمی نظام مقدس جمهوری اسلامی مستقر کنیم.

وی افزود: شعار هفته پژوهش در سال جاری پژوهش تقاضا محور و تجاری‌سازی، فناوری زیربنای اقتصاد مقاومتی با تأسی از فرمایش مقام معظم رهبری در نام‌گذاری سال 1395 است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد خورموج ادامه داد: پژوهش امروزه یکی از اساسی‌ترین نیازهایی است که هر کشوری جهت نیل به اهداف متعالی علمی دارد و به‌عنوان یکی از محوری‌ترین و اصلی‌ترین مسائلی است که ضامن توسعه پایدار برای یک کشور و جامعه علمی است.

چمکوری خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم یکی از عوامل پیشرفت را در کشورهای توسعه‌ یافته مورد بررسی قرار دهیم پژوهش و پرداختن به این امر مهم خواهد بود.

وی اضافه کرد: با توجه به اهمیتی که طی چند سال گذشته در کشور ما به مقوله پژوهش داده‌ شده طی چند سال گذشته در رتبه‌بندی که در کشورهای منطقه در تولید علم داشتند ایران اسلامی در بحث پژوهش پیشگام بوده و علیرغم تحریم‌های ظالمانه‌ای که توسط کشورهای غربی و در رأس آن‌ها آمریکای جنایتکار علیه کشورمان وضع کرده‌اند جزو کشورهای اول این دسته‌بندی بوده‌ایم و این از برکات نظام است.

چمکوری با اشاره به اینکه خوشحالیم که در چنین کشوری با چنین امکاناتی، با چنین رهبری و چنین دولت داریم زندگی می‌کنیم یادآور شد: طی یک سال گذشته موفق شدیم مجوز قطعی و نهایی انجمن علمی، روان‌شناسی توسط معاونت پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی کسب کنیم که این واحد دومین انجمن مشاوره و دومین انجمن علمی کامپیوتر در استان بوشهر داریم.

وی ادامه داد: در هفته پژوهش 6 کارگاه پژوهشی آموزشی ویژه دانشجویان برگزار کرده‌ایم که بعضی از کارگاه‌ها برگزار و برخی نیز در حال انجام است که مهم‌ترین آن‌ها کارگاه آموزشی پروپوزال‌نویسی ویژه دانشجویان کارشناسی ارشد بوده و کارگاه فضای سایبری و تهدیدات آن برای جوانان که به‌ صورت عمومی انجام می‌شود و کارگاه رباتیک با همکاری دانشگاه خلیج‌فارس پارک علم و فن‌آوری در حال انجام است.

چمکوری گفت: با بودجه‌های پژوهشی دو کارگاه کامپیوتر را با مبلغ 500 میلیون ریال تجهیز و سیستم‌های جدید در آن قراردادیم و طی سال جاری قرارداد سه طرح پژوهشی جدید با هیأت علمی منعقد کرده‌ایم.

وی عنوان کرد: در 6 سال گذشته تعداد 20 طرح پژوهشی در این واحد انجام‌ شده که یکی از طرح‌ها برون‌دانشگاهی است و بر اساس قراردادی که با استانداری بوشهر منعقد شد به‌ وسیله اعضای هیأت علمی برای آن‌ها انجام دادیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد خورموج افزود: سال گذشته 10 مقاله در کنفرانس‌های معتبر علمی و سه مقاله در ژورنال‌ها و مجلات معتبر بین‌المللی isi توسط اعضای هیأت علمی واحد خورموج چاپ، منتشر و انجام‌ شده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: متأسفانه در چند ماه اخیر مسائلی با کم‌ لطفی نسبت به دانشگاه آزاد اسلامی واحد خورموج مطرح شده که ظلمی در حق کارکنان این واحد دانشگاهی است.

وی افزود: سالیانه کارهای حسابرسی در سطح واحدهای سراسر کشور به‌وسیله کمیته حسابرسی سازمان انجام می‌شود و امسال با حسابرسی‌هایی که در سطح واحدها در استان بوشهر صورت گرفت این واحد دانشگاهی بهترین نوع حسابرسی را در استان داشته است.

چمکوری تصریح کرد: این شعار نیست و می‌توان از صاحب‌نظران به‌صورت مستند اطلاعات را در اختیار آن‌ها قرار دهند و این نشان از پاک دست بودن همکاران است و ما هیچ‌وقت دستمان را در جیب دانشگاه نکردیم و در چند سال اخیر تمام تلاشمان متمرکز بر ارتقای سطح دانشگاه است و خوشبختانه در این زمینه موفق بوده‌ایم.

وی افزود: در گزینش هیأت علمی و غیر هیأت علمی واحد اول در استان بوشهر شده‌ایم و بالغ‌ بر 60 درصد از هیأت علمی ما از فیلتر گزینش به جهت رسیدگی به پرونده‌ها و انجام مصاحبه‌های گزینشی به‌وسیله نماینده‌های سازمان مرکزی و استان عبور کرده‌اند.

چمکوری بیان داشت: در شورای راهبردی زنان فرهیخته دانشگاه آزاد استان بوشهر به لحاظ انجام فعالیت‌ها، واگذاری مسؤولیت به خانم‌های واجدالشرایط با واحد خورموج و واحد خارک مقام اول را کسب کردند.

وی افزود: در حوزه فناوری اطلاعات دانشگاه آزاد اسلامی دشتی اولین واحد استان بوشهر است که موفق به نصب دیتاسنتر جدید در سال 95 شد.

چمکوری تأکید کرد: با تلاشی که همکاران در حوزه معاونت دانشجویی متحمل می‌شوند صدور فارغ‌التحصیلی را ظرف مدت یک روز انجام می‌دهیم که در نوع خود در استان بی‌نظیر است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خورموج یادآور شد: فعالیت‌های یک مجموعه آموزشی مبتنی بر یک تقویم آموزشی مشخص می‌باشد و این را در واحد نهادینه کرده‌ایم.

وی بابیان اینکه طرح ماندگار فرهنگی یادواره سرداران شهید دانشجو در دشتی برگزار شده است افزود: شورای فرهنگی دانشگاه به‌ صورت مرتب برگزار می‌شود و بالغ‌ بر 60 برنامه فرهنگی طی یک سال گذشته توسط این واحد در سطح شهرستان اجرا کرده‌ایم.

چمکوری خاطرنشان کرد: در نیم سال گذشته بیشترین پذیرش دانشجو در سطح استان بوشهر، نه به لحاظ تعداد بلکه کمیت متعلق به این واحد دانشگاهی است.

205/200

کد خبر: 714336

وب گردی

وب گردی