با دیدی وسیع تر تولیدات  علمی دانشگاه آزاد اسلامی را افزایش می دهیم / چاپ مجلات علوم پزشکی در راس اهداف است

هنگامه بختیار گفت: با افزایش تمرکز بر ارتباط با واحدهای دانشگاهی درصدد هستیم تا گام هایی برداشته شود تا دانشگاه را به دانشگاهی رقابت پذیر تبدیل کنیم. یکی از این اقدامات افزایش سطح دسترسی اعضای هیأت علمی به پایگاه اطلاع رسانی مقالات است که دو سامانه علم سنجی و پژوهش یار در این زمینه بهره برداری شده و یا در حال بهره برداری است.

به گزارش ایسکانیوز، هنگامه بختیار،مدیر کل دفتر نوآوری و پژوهش دانشگاه آزاد اسلامی، در ادامه مراسم گرامیداشت هفته پژوهش و فناوری ضمن خیر مقدم وتبریک هفته پژوهش اقدامات پژوهشی دانشگاه را رو به جلو دانست و گفت: در دانشگاه آزاد اسلامی اقدامات موثری انجام شده است که هم راستا با این اقدامات حوزه پژوهش علوم پزشکی نیز تمامی تلاش خود را در همه زمینه های پژوهشی مبذول داشته است.

وی ادامه داد: با افزایش تمرکز بر ارتباط با واحدهای دانشگاهی درصدد هستیم تا گام هایی برداشته شود تا دانشگاه را به دانشگاهی رقابت پذیر تبدیل کنیم. یکی از این اقدامات افزایش سطح دسترسی اعضای هیأت علمی به پایگاه اطلاع رسانی مقالات است که دو سامانه علم سنجی و پژوهش یار در این زمینه بهره برداری شده و یا در حال بهره برداری است.

بختیار یآدور شد: در همین راستا مفتخریم ک بگوییم دانشگاه آزاد اسلامی بالاترین سطح دسترسی را به مقالات علمی دارد. اما اگر بخواهیم میزان مصرف مقالات را نسبت به قیمت آن بسنجیم تا کنون این نسبت زیان ده بوده است. همچنین با همت معاونت علوم پزشکی کارگاه آموزشی خود را بیشتر خواهیم کرد تا در راستای پیشرفت دانشجویان قدم موثری برداشته باشیم.

وی با بیان اینکه خواسته ما این است که با همکاری و همیاری گام موثری را در حوزه علوم پزشکی برداریم گفت: بر اساس پایگاه اطلاعاتی اسکوپوس از تعداد ۱۵۰۰ نفر عضو هیات علمی دانشگاه، تنها ۵۵۰نفر از اعضا هیات علمی ما مقاله دارند که به نوعی ضعف به شمار می آید.

وی ادامه داد: بر اساس متمم آیین نامه حوزه پزشکی به ما اجازه داده می شود که با دیدی وسیع تر تولیدات علمی خود را افزایش دهیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در طی جلسات متعددی که با حوزه علم و علم سنجی معاونت تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی داشتیم در صدد هستیم که در چاپ مجلات حوزه علوم پزشکی جدی باشیم و تعداد ۲_۳مجله علوم پزشکی را تا سطح بین المللی پیش ببریم که البته در این خصوص اقدامات مهمی انجام شده است.

200/202

کد خبر: 714337

وب گردی

وب گردی