توسعه روند تحصیلات تکمیلی در دانشگاه آزاد اسلامی

غلامرضا مهرجو فرماندار شهرستان دشتی در مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر دانشگاه آزاد اسلامی خورموج گفت:دانشگاه آزاد اسلامی خورموج باعث توسعه تحصیلات تکمیلی در شهرستان دشتی شده است.

به گزارش ایسکانیوز، غلامرضا مهرجو در مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر دانشگاه آزاد اسلامی خورموج از تلاش های رئیس دانشگاه آزاد خورموج تقدیر کرد و اظهار داشت: روند علمی دانشگاه آزاد اسلامی خورموج رو به رشد است و این مهم در سایه همدلی بین کارکنان، اعضای هیات علمی و دانشجویان به وجود آمده است.

وی افزود: مقام معظم رهبری همواره بر علم و حرکت بر محور فعالیت های دانش بنیان تاکیدات ویژه ای دارند و در جلسات مختلف بارها به این موضوع اشاره کردند و با توجه به جهت گیری خوب و موثر دولت در این عرصه نمود عینی یافته است؛ لذا لازم است مراکز پژوهشی در این زمینه متناسب با مزیت های مناطق فعالیت های پژوهشی انجام دهند.

فرماندار دشتی بر ضرورت انجام کارهای پژوهشی در سطح جامعه تاکید کرد و اظهار داشت: حل مشکلات پیش رو جامعه ضرورت دارد و با انجام کارهای علمی و پژوهشی مبادرت به حل آن تلاش کنیم.

مهرجو با بیان اینکه هر کجا به علم و پژوهش توجه شود موفقیت آمیز است، یادآور شد: بعد از توافق برجام و رفع تحریم های ظالمانه ، دشمنان نظام کسانی را که در عرصه پژوهشی فعال بودند ، با اجرای برجام مشکلات آنها رفع شده هر چند دشمن دوست ندارد ایران اسلامی در عرصه علم و پژوهش جایگاهی در دنیا کسب کند.

وی از حمایت خوب دولت از طرحهای پژوهشی خبر داد و اضافه کرد: رویکرد دولت به موازات رفع مشکلات به سمت فعالیت های علمی می رود و در چند سال اخیر بودجه فعالیت های پژوهشی رشد چشمگیری پیدا کرده است و در استان هم جهت گیری استاندار بر محور فعالیت های پژوهش محور است.

مهرجو تصریح کرد: در حال حاضر سه واحد دانشگاهی در سطح شهرستان وجود دارد که ضرورت دارد این مراکز در زمینه های آب، کشاورزی و معدن با انجام کارهای پژوهشی و علمی نیازهای شهرستان را برطرف کنند.

فرماندار دشتی با تاکید بر اینکه دانشگاهها با انجام کارهای پژوهشی بتوانند پاسخگو نیازهای جامعه باشند، گفت: انتظار داریم دانشگاه ها متناسب با نیاز جامعه محلی برای انجام کارهای پژوهشی شده تا شاهد پیشرفت کشور باشیم.

205/200

کد خبر: 714416

وب گردی

وب گردی