محمد (ص) پیامبر مهربانی و محبت است / واحد علوم و تحقیقات در حوزه فرهنگی سرآمد واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی است

مراسم افتتاحیه جشنواره گردشگری و اقوام ایرانی با حضور معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی و جمعی از معاونان، اساتید، دانشجویان و کارکنان واحد علوم و تحقیقات و مدیران میراث فرهنگی و گردشگری در این واحد برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، حجت الاسلام والمسلمین دکتر طه هاشمی معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در جشنواره گردشگری و اقوام ایرانی واحد علوم و تحقیقات گفت: مناسبت های زیادی در این ماه از جمله سالروز ولادت حضرت محمد(ص) و هفته وحدت (به پیشنهاد آیت الله منتظری و ابتکار امام خمینی (ره) برای وحدت هرچه بیشتر بین مسلمانان نام گذاری شده است)، ولادت امام صادق (ع)، وحدت حوزه و دانشگاه (به مناسبت سالروز شهادت شهید مفتح)، جشنواره گردشگری و اقوام و شب یلدا داشته ایم.

وی افزود: خوشبختانه واحد علوم و تحقیقات همانند سایر حوزه های علمی، پژوهشی در حوزه فرهنگی با عملکردی مناسب سرآمد واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی است.

دکتر طه هاشمی با اشاره به جنگهای داخلی برخی از کشورهای مسلمان، ادامه داد: تندروی ها و حمایت های دشمنان اسلام برای ارائه جلوه ای نادرست و خشن از اسلام، باعث شده تا انسانهای بیگناهی کشته شوند. این در حالی است که حضرت محمد (ص) پیامبر مهربانی، دوستی، لطف، عاطفه و محبت است.

وی تصریح کرد: معتقدم امروز جهان اسلام نیاز به بازنگری در برخی از برداشتهای نادرست و اشتباه از تعالیم دین مبین اسلام دارد و این وظیفه دانشگاهیان بخصوص در رشته های علوم انسانی و قرآنی است. البته این بدان منظور نیست که حوزه های علمیه فعالیتی نکنند بلکه این امر، تفکر و تعامل دانشگاه و حوزه علمیه را طلب می کند.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: در دین مبین اسلام بر سفر برای آشنایی با اقوام مختلف و افزایش تجربه تأکید شده است.

وی با بیان اینکه ثمره سفر، استفاده از تجربیات برای رسیدن به افق های جدید است، افزود: دانشگاه آزاد اسلامی همواره بر گردشگری تأکید فراوانی دارد. بدین منظور براساس برنامه ای مدون تمامی 400 واحد آن در حال تهیه اطلس گردشگری در منطقه خود هستند. همچنین با توجه به بومی سازی دانشجویان، خوابگاه های دانشجویی به عنوان میزبان و محل اسکان گردشگران مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی در مرحله اول و سایر هموطنان در مرحله دوم قرار گرفته است.

دکتر طه هاشمی افزود: ایران جزو ده کشور اول دنیا از نظر جاذبه های گردشگری است. جاذبه های تاریخی، طبیعی، مذهبی و ... همگی ظرفیت خوبی را برای کسب درآمد ایجاد کرده اند. به عنوان مثال تنها در بخش مذهبی ایران جاذبه های مختلفی برای اکثر ادیان دارد که تنها نیازمند برنامه ریزی مناسبی در این زمینه برای جذب گردشگران خارجی است.

200

کد خبر: 714436

وب گردی

وب گردی