برگزاری کارگاه نقش جامعه دانشگاهی در شرکت های دانش بنیان در واحد مراغه

 کارگاه نقش جامعه دانشگاهی در شرکت های دانش بنیان به همت معاونت پژوهشی و اداره کل برنامه ریزی و امور اقتصادی دانش بنیان واحد مراغه برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر جاوید نوبخت عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد و بعنوان مدرس کارگاه ضمن اشاره به آمارها ی موجود در سراسر دنیا مربوط به شاخص های تحقیق و پژوهش و مقایسه آن با ایران ، به دلایل علمی و عملی ناکامی تبدیل علم به ثروت در کشور ایران پرداخت.

وی تأکید کرد : نقش شرکت های دانش بنیان در جهان بعنوان کاتالیزور و روان سازی تبدیل علوم و دست آوردهای تحقیقاتی و پژوهشی به تکنولوژی و در نهایت بهره وری عملی از آن علوم ، بر کسی پوشیده نیست . و با وجود چاله ها و موانع بیشمار اداری و تشریفاتی در برابر جریان تبدیل علم به ثروت ، هر پروژه ای متمسک به شرکت های دانش محور گردد ، بهتر و سریعتر روند نهایی شدن و به سرانجام رسیدن آن پروژه طی خواهد شد.

نوبخت افزود: اکنون که دانشگاه آزاد اسلامی همت بلندی در راستای راه اندازی شرکت های دانش بنیان در سراسر کشور به خرج داده است ، بهترین فرصت برای پژوهشگران و محققان این دانشگاه ایجاد شده تا بتوانند با کمترین دغدغه طرح های تئوریک خود را به زیر چرخ های تولید بکشانند.

وی به پیش تازی ایران در عرصه تولید علم در جهان و استعدادها و پتانسیل های علمی و تحقیقاتی کشور اشاره کرد و گفت : متأسفانه با وجود رشد چشمگیر علمی و تحقیقاتی در سطح کشور و بین محققان و دانشمندان ایرانی ، روند تبدیل علم به ثروت و کاربردی و اجرایی کردن طرح های محققان ایرانی ، کند واز استانداردهای جهانی فاصله دارد. که انتظار می رود متولیان علمی و پژوهشی کسور توجه ویژه در این راستا معطوف دارند.

گفتنی است ، کارگاه نقش جامعه دانشگاهی در شرکت های دانش بنیان بمدت 16 ساعت و برای کلیه کارکنان و اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بسیار بزرگ مراغه برگزار شد.

200/202

کد خبر: 714445

وب گردی

وب گردی