جشن دانش‌آموختگی40 نفر از دانشجویان پرستاری دانشگاه آزاد اسلامی سمنان برگزار شد

40 نفر از دانشجویان رشته پرستاری در دانشگاه آزاد اسلامی سمنان دانش‌آموختگی خود را جشن گرفتند.

به گزارش ایسکانیوز، در این آیین که با حضور دانشجویان و خانواده‌های آنان در سالن آمفی تاتر فرزانگان دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه آزاد اسلامی سمنان برگزار شد، رئیس نظام‌مهندسی استان سمنان گفت: نقش پرستاران در نظام سلامت کشور بسیار حساس و مهم است و ازآنجایی‌که پرستاران گروه اصلی ارائه‌دهنده خدمات درمانی محسوب می‌شوند، کارآمدی نظام سلامت بستگی مستقیم به فعالیـت آن‌ها دارد.

کهزاد جوادی فر گفت: باید توجه داشت نقش پرستاران تنها محدود به نقش مراقبتی نشده، بلکه نقش درمانی، حمایتی، مشاوره‌ای،آموزشی، هماهنگی و مدیریتی نیز دارند.

وی افزود: طبق بررسی‌های انجام‌شده بیشترین پست‌های مدیریتی در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی به پرستاران اختصاص دارد و این نکته نشان‌دهنده اهمیت نقش مدیریتی پرستار در حوزه سلامت و بهداشت کشور است.

جوادی فر پرستار را معلم ایثار و گذشت دانست و گفت: بر اساس بیانات مقام معظم رهبری پرستار معلم صبر، ایثار و گذشت است که می‌تواند تاثیر بسیاری در سلامت جامعه داشته باشد.

سید مهدی صفوی مدیر دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی سمنان آیین دانش‌آموختگی را درگاهی برای ورود به عرصه زندگی حرفه‌ای دانست و در گفتگوی کوتاهی در حاشیه این مراسم گفت: دانشجویان باید بدانند بعد از برگزاری این آیین و ورود رسمی به جامعه هر یک نقش‌آفرین مسئولیت‌های مختلفی خواهند بود که می‌تواند در پیشرفت و آبادانی کشور تاثیرگذار باشد.

وی حوزه معاونت دانشجویی فرهنگی را همراه دانشجو خواند و گفت: پرداختن به مشکلات، مسایل و تمایلات فکری و روانی دانشجو در حوزه معاونت دانشجویی فرهنگی این حوزه را در تعامل نزدیک با دانشجو قرار داده که در شکل‌گیری ساختار فکری و اجتماعی دانشجویان جایگاه خاصی در آموزش عالی بر عهده دارد.

صفوی ارتقای خدمات‌دهی به دانشجویان را مهم‌ترین دغدغه این حوزه خواند و افزود: حوزه معاونت دانشجویی فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی سمنان با هدایت و نظارت دکتر مهدی سلطانی فر در سال‌های اخیر تلاش داشته است تا همواره با ارائه خدمات مناسب و ارتقا سطح کیفی خدمات رضایت‌مندی هر چه بیشتر دانشجویان را جلب نماید.

تقدیر از پرسنل اداره فارغ‌التحصیلان و گروه علمی پرستاری دانشگاه توسط دانش‌آموختگان این رشته، تجلیل از جمعی از نخبگان علمی این رشته، اجرای برنامه‌های فرهنگی در قالب موسیقی سنتی، پخش کلیپ و مسابقه فرهنگی در کنار قرائت سوگندنامه پرستاری توسط دانش‌آموختگان از دیگر برنامه‌های اجراشده در این آیین بود.

200/202

کد خبر: 714447

وب گردی

وب گردی