جعفرزاده ایمن آبادی: تا به حال اقدامی در جهت حقوق شهروندی به شکلی که روحانی انجام داد نداشته ایم/ برخی اصولگرایان به دنبال ایجاد رادیکال کردن فضای  انتخابات هستند

یک نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان این که روحانی فرد تنش زایی نیست، گفت: رئیس جمهوری کشورمان فردی بسیار معتدل و منطقی است و فکر می کنم علی رغم این که برخی اصولگرایان به دنبال این هستند تا فضا را رادیکال کنند، روحانی وارد تله اینها نخواهدشد.

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی عضو کمیسیون برنامه،بودجه و محاسبات مجلس و نماینده مردم رشت در گفت و گو با ایسکانیوز، با اشاره به رونمایی رئیس جمهوری از منشور حقوق شهروندی، گفت: کل منشور شهروندی از جمله وعده های رئیس جمهور بود و در حال حاضر در آستانه بحث انتخاباتی هستیم. رئیس جمهور باید وعده هایی که داده را عملیاتی کند، منشور حقوق شهروندی از جمله وعده هایی است که به نظر من واقعا جای خالی آن در کشور احساس می شد گرچه هر از چند گاهی یک کاری را انجام می دادیم اما به این نسبت تا به حال نبوده است.

وی با بیان این که اگر این منشور اجرایی شود، می تواند در کسب موقعیت مندی مردم خیلی موثر باشد، ادامه داد: در سالیان سال به هر دلیلی این کار را انجام می دادیم یا قبول نمی کردند یا فرصتش را نداشتند یا آماده نبودند و یا بسترهایش فراهم نمی شد و در نهایت حقوق شهروندی اجرا نمی شد. در حال حاضر من احساس می کنم حتی شنیدن یک خبر برای مردم خوشایند است که بالاخره حکومت تصمیم گرفت تا حقوق شهروندی را اجرا کند.

نماینده مردم رشت در پاسخ به سوالی مبنی بر این که استراتژی اصلاح طلبان برای حمایت از روحانی در انتخابات 96 چیست، گفت: اصلاح طلبان هیچ راهی بهتر یا منطقی تر در دفاع از روحانی ندارند. عاقلانه نیست که اصلاح طلبان گزینه دیگری معرفی کنند. اگر اصلاح طلبان گزینه دیگری معرفی کنند در واقع خودزنی کرده و این انتحار از درون است. ریاست جمهوری گزینه برتر است امتحانش را پس داده و کارنامه نسبتا موفقی دارد.

وی با بیان اینکه روحانی با همه مشکلات، از جمله همه بی مهری ها، کم لطفی ها و نامهربانی ها توانسته کشور را خوب اداره کند گفت: تا آنجا که من خبر دارم چنین تصمیمی ندارند، هر از چند گاهی اصلاح طلبان مطالبی را عنوان می کنند که ما باید با آقای رئیس جمهور صحبت کنیم و اگر با وی اتمام حجت کردیم از وی حمایت کنیم، فکر میکنم این ادبیات اصلا ادبیات درستی نیست و در حال حاضر زمان ایجاد شکاف و اختلاف نیست و باید همه دور رئیس جمهوری جمع و زیر چتر رهبری یک مشارکت حداکثری برای انتخابات فراهم کنند.

ایمن آبادی با اشاره به این که حزب موتلفه در روزهای اخیر شخصی را به عنوان کاندیدای موتلفه معرفی کرده اند، افزود: فکر میکنم موتلفه بدسلیقگی کرده یا به نفع آقای روحانی یا هر شکل دیگری چهره ای معرفی کرده که محبوبیت در بین جوانان را ندارد، ولی آقای روحانی این ویژگی را دارد. به هر صورت فکر می کنم و دعا می کنم یک انتخابات آرام، ساکت، پرمشارکت، بدون دردسر باشد و کام مردم خدایی ناکرده تلخ نشود.

عضو فراکسیون دانشگاه آزاد اسلامی با بیان این که روحانی فرد تنش زایی نمی باشد، افزود: روحانی فردی بسیار معتدل و منطقی است و فکر می کنم علی رغم این که برخی اصولگرایان به دنبال این هستند تا فضا را رادیکال کنند، روحانی وارد تله اینها نخواهدشد.

عضو کمیسیون برنامه،بودجه و محاسبات مجلس در پاسخ به این سوال که با توجه به کاندیداهای مطرح شده از سوی اصولگرایان تا چه حد توانایی رقابت با روحانی را دارند، گفت: بسیار ضعیف است فقط می خواهند میدان را خالی نکنند یعنی صرفا در مسابقه حاضر باشند و اعلام وجودیت از خود نشان دهند که ما هستیم. همه شک ندارند که آقای روحانی با تمام ویژگی هایش انتخاب می شود.

وی در خصوص این که اصولگرایان می توانند فضای انتخاباتی ایجاد کنند تا به سوی دوقطبی مثبت ببرند، گفت: هرآنچه که کام مردم تلخ نشود یعنی وارد تنش های خیابانی نشود و آرام در یک فضای سیاسی منطقی اجرا شود هیچ اشکالی ندارد.

نماینده مردم رشت در پایان با اشاره به این که روحانی برنده انتخابات است، گفت: فکر نمی کنم اصولگرایان شور و هیجانی به انتخابات ریاست جمهوری بدهند.

302/300

کد خبر: 714462

وب گردی

وب گردی