در ایام نمایشگاه بیش از 77 میلیارد تومان قرارداد فروش امضا شد

دبیرهفدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش ، فناوری و فن بازار گفت: در ایام برگزاری این نمایشگاه ، بیش از 77 میلیارد تومان قرارداد فروش محصولات فناورانه و انتقال دانش و فناوری بین دانشگاه ها، پارک های علم و فناوری و شرکت های دانش بنیان بخش خصوصی به امضا رسید.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر مجید متقی طلب در مراسم اختتامیه هفدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش ، فناوری و فن بازار اظهار داشت: هم راستا کردن ارتباطات بین‌المللی، تقاضای فناوری، عرضه پژوهش و فناوری ، کارگزاران و سرمایه‌گذاران حوزه پژوهش و فناوری از اهداف برگزاری این نمایشگاه بود که محقق شد.

رئیس پارک علم و فناوری گیلان افزود: نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری و فن‌بازار در 5 سالن و 11000 مترمربع فضا در 271 غرفه برگزار شد و 3600 ایده و محصول فناورانه در آن به نمایش گذاشته شد که بیش از 1600 فناوری در سامانه "TRL" ارزیابی شده بود ،ضمن اینکه حدود 2000 محصول بدون ارزیابی در نمایشگاه شرکت کرده بودند.

دکتر متقی طلب گفت: تجاری سازی دانش از اهداف نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری است که در همین راستا از نمایشگاه سال گذشته تاکنون شاهد218 میلیارد تومان انعقاد قرارداد فروش محصولات و خدمات بین شرکت های دانش بنیان هستیم.

رئیس پارک علم و فناوری استان گیلان گفت: در مدت برگزاری نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری و فن‌بازار 65 کارگاه آموزشی برگزارشد و نیازهای وزارت صنعت، معدن و تجارت به پژوهشگران ارائه شد.

دکتر متقی‌طلب به حضور گسترده میهمانان خارجی در هفدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش ، فناوری و فن بازار اشاره کرد و گفت: 11 کشور اسلامی و نمایندگانی از کشورهای روسیه و آلمان و یک هیئت 50 نفره از مالزی از این نمایشگاه بازدیدکردند.

وی افزود: هفدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش ، فناوری و فن بازار، طرح ملی آمایش دفاعی- امنیتی برای مناطق کویری و بیابانی ایران تشریح شد که در طول دو سال و با مشارکت بیش از 700 محقق تدوین شده بود.

دبیر هفدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن‌بازار در پایان گفت: ارزیابی میدانی از غرفه‌ها در نمایشگاه انجام شده است؛ و انتخاب غرفه‌های برتر براساس معیارها و شاخص های استاندارد انجام شده است.

گفتنی است در مراسم اختتامیه هفدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن‌بازار از غرفه های دانشگاه تهران، دانشگاه صنعتی شریف، دانشگاه جامع علمی کاربردی، دانشگاه عالی دفاع ملی ، دانشگاه آزاد اسلامی ، پارک علم و فناوری خوزستان، پارک علم و فناوری کردستان، شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان ، پژوهشگاه ژنتیک و زیست فناوری ، سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران ، پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی و وزارت صنعت ، معدن و تجارت به عنوان غرفه های برتر تجلیل شد.

کد خبر: 714467

وب گردی

وب گردی