بزرگداشت شهدای مدافع حرم در واحد خرم آباد

مراسم بزرگداشت سه شهید مدافع حرم با حضور خانواده های این سه شهید والامقام در دانشگاه آزاد اسلامی واحد خرم آباد برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز؛ در این جلسه حجت الاسلام قدرتی مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان لرستان گفت: این جلسه دومین همایش شهید شناسی است که با تلاش کانون شهید صیاد شیرازی و با همکاری کانون قرآنی بشری و بسیج دانشجویی و معاونت دانشجویی و فرهنگی واحد خرم آباد برگزار می شود و هدف آن آشنایی بیشتر با فرهنگ شهید و شهادت است تا شهدا با عنایت ویژه خود در زوایای مخالف زندگی ما ظهور و بروز پیدا کنند.

وی در ادامه ضمن خیرمقدم به خانواده سه شهید مدافع حرم استان لرستان گفت: واژه شهادت یک واژه بسیار مقدس و عمیق است که می توان از منظر ملکوتی و توحیدی و معرفتی به آن نگاه کرد.

وی با ذکر جمله ای از حضرت امام راحل (ره ) مبنی براینکه شهید نظر می کند به وجه الله گفت: برای نظر کردن به وجه الله باید دل آماده باشد تا بتواند به چنین جایگاه ویژه ای برسد و شهدای مدافع حرم با بذل جان خود در دفاع از حریم آل الله به چنین مقامی نائل گشته اند.

در ادامه حجت الاسلام ابراهیمی از راویان دوران دفاع مقدس گفت: شهدای مدافع حرم شهدای امت اسلام هستند و مرز و قوم و ملیت نمی شناسند آنها رفتند تا ما بمانیم ، وی افزود خوب است بدانیم که بنا بر گفته سرکردگان داعش و نیز نقشه هایی که توسط حامیان آن ها طرح شده بود قرار بود پس از عراق و سوریه، ایران به خون کشانده شود و اصولا" ظهور داعش برای به زانو درآوردن ایران بود و اگر این شهدای والامقام در عراق و سوریه مقابل این حرامیان نمی ایستادند سایه جنگ بر سر مملکت ما افتاده بود و امروز باید در خاک خودمان با آنها مقابله می کردیم .

ابراهیمی در ادامه گفت: شهدای مدافع حرم نشان دادند که با گذشت نزدیک به سه دهه از پایان جنگ تحمیلی هنوز هم فرهنگ جهاد و شهادت در این کشور ریشه دارد و جوانان و دلاورمردان ما آماده اند با نثار جان خود از باورها و ارزش های خود دفاع کنند.

وی شهادت را یک توفیق الهی دانست و گفت : شهادت یک سر از اسرار الهی است و این مدال افتخار بر سینه کسانی آویخته می شود که لیاقت و شایستگی آن را پیدا کنند.

این راوی دفاع مقدس با اشاره به آزاد سازی حلب گفت: به لطف الهی و فداکاری مدافعان غیور حرم، امروز حرم حضرت زینب (س) از تیررس حرامیان خارج شده است و کاش شهدا بودند و شاهد این پیروزی ها بودند.

در ادامه این جلسه پس از مداحی توسط یکی از مداحان اهل بیت (ع) ، نمایش «حراجی بهانه ای برای حلاجی» توسط گروه نمایش فکه وابسته به بسیج هنرمندان استان لرستان اجراشد.

در پایان این جلسه از خانواده سه شهید مدافع حرم شهیدان سردار سرتیپ پاسدار رضا رستمی مقدم ، سردار سرتیپ پاسدار ماشالله شمسه و شهید قدرت الله عبدیان با اهدای هدایایی تجلیل شد.

203/200

کد خبر: 714515

وب گردی

وب گردی